نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 20:53

مرکز دوراپزشکی لیردف به بهره‌برداری رسید

جاسک - با حضور استاندار هرمزگان مرکز دوراپزشکی لیردف به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های شهرستان جاسک در جمع خبرنگاران با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به توسعه منطقه مکران اظهار داشت: برای شهرستان جاسک در دو بخش پروژه تعریف شده که بخش پروژه‌های بزرگ مقیاس و مهم در بسته سفر رئیس جمهور گنجانده شده و توسط ایشان به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: این بخش از پروژه‌ها با اعتبارات بسیار بالا شامل پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع پایین دست پتروشیمی و بندرگاه هستند که در سفر رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار می گیرند.

استاندار هرمزگان گفت: اما امروز هم با حضور در شهرستان جاسک ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف اعم از آموزش و مدرسه سازی، راهسازی، آبرسانی به اراضی کشاورزی، کارخانه فوم صنعتی و پروژه‌های مرتبط با حوزه درمان به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ زنی شد.

وی افزود: در خصوص مرکز دوراپزشکی بحث نرم افزاری و بیمه‌ای مهم بود که بیمه‌ها این نوع از خدمات درمانی را نیز تحت پوشش قرار دهند، امکانات خوبی در این مرکز نصب شده و بسته دوم امکانات و تجهیزات نیز خریداری شده که به زودی نصب می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: با اتمام پروژه‌های دیگری که کلنگ زنی شد و یا طرح‌هایی که مورد توجه دولت هستند از جمله در حوزه آموزش‌، آبرسانی، بندرگاه و گمرک گوکسر، امیدواریم در سال ۱۴۰۲ برای بخش لیردف اتفاقات خوبی در روند توسعه رخ دهد، در حوزه مجوز صید هم وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شرق قول مساعد برای همکاری در صدور مجوز صید برای صیادان به ویژه در شرق استان داده که امیدواریم تا قبل از پایان سال بخشی از مجوزها را اخذ کنیم.

گفتنی است امروز در ادامه سفر استاندار هرمزگان به شهرستان جاسک، کلم احداث ۳۰ واحد آموزشی خیرساز در بخش لیردف به زمین زده شد، این واحدهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و در روستاهای مختلف بهش لیردف با تامین اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی توسط خیران مدرسه ساز احداث خواهد شد تا کمک شایانی به بخش آموزش در منطقه محروم لیردف باشد.

پنجشنبه همچنین با حضور استاندار هرمزگان، مرکز دوراپزشکی لیردف به بهره‌برداری رسید، با بهره‌برداری از این طرح امکان ویزیت بیماران توسط متخصصان در مرکز استان و سایر شهرستان‌های کشور فراهم شده، قرار است بخش دوم تجهیزات مورد نیاز این مرکز نیز به زودی نصب شود.

دوستی امروز در آخرین برنامه سفر خود به جاسک از بندرگاه و گمرک گوکسر نیز بازدید و در جریان روند پیشرفت احداث و توسعه این بندرگاه قرار گرفت و از نزدیک با صیادان محلی به گفتگو پرداخت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041003

مهمترین اخبار ایران و جهان: