نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 01:29

لزوم اقدامات همگانی برای مبارزه با اعتیاد در تنگستان

بوشهر- فرماندار تنگستان بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های همگانی برای مبارزه با اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی پنج شنبه شب در آئین «پویش ملی نه به اعتیاد» در اهرم اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت ملی و همگانی توسط هلال احمر و در راستای مبارزه با مصرف مواد مخدر برگزار می‌شود که باید از این اقدامات فرهنگی اجتماعی که از سرمایه‌های اجتماعی جامعه و کشور حراست می‌کند، تقدیر کرد.

فرماندار تنگستان ضمن تشکر از نیروی انتظامی کشور بابت فعالیت‌های متعدد خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدای گرانقدر به جامعه، بیان کرد: هر زمان که مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر به صورت همگانی، از سطح خانواده‌ها و دستگاه‌ها اجرایی و نهادهای مختلف صورت بگیرد، به طور قطع بیشتر مؤثر واقع خواهد شد.

لطفی اضافه کرد: همه بخش‌های دولتی و غیر دولتی باید با اطلاع رسانی، آگاهی‌سازی و هشدارهای لازم در زمینه اعتیاد و مضرات آن، برای افراد جامعه و از همان سنین کودکی و نوجوانی بپردازند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: فرد معتاد نباید در جامعه رها شده و یا ترد شود و باید به گونه‌ای با وی برخورد شود که احساس کند در بین مردم مورد اهمیت و توجه قرار دارد و اطرافیان برای ترک اعتیاد وی سعی و تلاش دارند.

فرماندار تنگستان عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به ترک اعتیاد فرد کمک کند، ایجاد شغل برای فرد است به گونه‌ای که فرد معتاد پس از کسب شغل و قرار گرفتن در محیط‌های جمعی، کمتر به سمت مواد مخدر کشیده می‌شود.

وی گفت: پیام این نوع برنامه‌های همگانی که توسط نهادهای دولتی انجام می‌گیرد، باید در بین مردم منتقل و منتشر شود و هر چه بتوانیم مردم را بیشتر در این برنامه‌ها مشارکت داده و کیفیت محتوایی برنامه‌ها را افزایش دهیم، نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1318747

مهمترین اخبار ایران و جهان: