نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 08:01

نوحه‌خوانی سجاد محمدی و فریدون کریم‌پور در کربلا+فیلم

سجاد محمدی و فریدون کریم‌پور شب گذشته در مراسم روضه هفتگی بین‌الحرمین نوحه‌خوانی کردند.

به گزارش خبرنگاز حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم روضه هفتگی شب جمعه بین‌الحرمین به همت موکب محبان علی ابن ابیطالب (ع) شب گذشته پنجشنبه اول تیرماه در کربلای معلی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی، سجاد محمدی و فریدون کریم‌پور مداحی و روضه‌خوانی کردند.

زائر امام حسین(ع) دعایش مستجاب است

پناهیان در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه شیطان برای فریب دادن زائران امام حسین(ع) در کربلا در آن‌ها احساس تواضع کاذب ایجاد می‌کند، اظهارداشت: او در کربلا به زائر امام حسین(ع) نمی‌گوید گناه کند یا امام حسین(ع) را دوست نداشته باشد. او در ما احساس تواضع کاذب ایجاد می‌کند. به طور مثال زائر می‌گوید از کجا معلوم امام حسین(ع) به ما نگاه کند، ظاهرش تواضع است اما حرف اشتباهی است، زائر امام حسین(ع) سر سفره ایشان نشسته است و دعایش مستجاب است.

وی با اشاره به اینکه زائر امام حسین(ع) باید در کربلا از حسین مهربان بگوید، تصریح کرد: در شب جمعه همه انبیاء و اوصیا و مادرس فاطمه زهرا(س) جمع هستند. اگر کسی در کربلا این تواضع در ذهنش بیفتد که  آیا امام  حسین(ع) به من نگاه می‌کند، حرف غلطی است. هرکس امشب در بین‌الحرمین بگوید آیا امام حسین(ع) به ما نگاه می‌کند، حرف غلطی زده است. تواضع حقیقی این است که بگوییم ما نمی‌توانیم جواب محبت تو را بدهیم.

 

سخنرانی پناهیان در کربلا

مسئولان زمینه زیارت ارزان را فراهم کنند

در ادامه این مراسم فریدون کریم‌پور به روضه‌خوانی پرداخت. او در ابتدا از مشکلات و گرانی‌های سفر به کربلای معلی انتقاد کرد و از مسئولین خواست در آستانه عرفه، زمینه سفر کربلا زائران را تسهیل کنند. سپس به او به روضه‌خوانی پرداخت.

در ادامه سجاد محمدی مداح سرشناس کشورمان به نوحه‌خوانی پرداخت. او نوحه مشهور «جز در خونه تو کجا رو دارم آقا» را خواند و زائران هم با او همراهی کردند. متن شعر این نوحه به شرح زیر است:

جز در خونه ی تو کجا رو دارم آقا
می‌خوام روی ضریح تو سر بزارم آقا 

جز این دو قطره اشکم چیزی ندارم آقا
موقع احتضارم برس به دادم آقا 

الان می‌شنوی این صدام، الان می‌بینی گریه‌هامو
بیا دونه به دونه بشمارم غمه‌هامو

هرشب باید مجنونت شم
لیلا کیه، لیلا تویی قربونت شم

یا اباعبدالله یا اباعبدالله

فیلم این مرثیه‌خوانی را اینجا ببینید:

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303291

مهمترین اخبار ایران و جهان: