نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 16:22

موج جدید تلاش‌های اروپا برای ضبط پول‌های روسیه

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد سیاستمداران اروپایی تلاش‌های جدیدی را برای منتفع شدن از پول‌های بلوکه‌شده روسیه در پیش گرفته‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رهبران اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال مالیات سنگین بر عواید نگهداری از 217 میلیارد دلار دارایی‌های مسدودشده بانک مرکزی روسیه در اروپا هستند تا از پول حاصل از آن در اوکراین استفاده شود.

منابع آگاه می‌گویند: در طول برگزاری نشست اخیر سران اروپایی در بروکسل، اگرچه موضوعاتی نظیر نحوه استفاده از دارایی‌های تحریمی حل نشده باقی ماند اما سران اروپایی درباره این گزینه به بحث نشستند.

اتحادیه اروپا و شرکانش میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را در قالب تحریم‌ها مسدود کرده‌اند که گفته می‌شود حدود 3 میلیارد دلار بهره به آنها تعلق می‌گیرد.

نیمی از دارایی‌های مسدود شده روسیه شامل پول نقد و سپرده بوده و بخش قابل توجهی از آنها هم اوراق قرضه است.

البته این پیشنهاد با مشکلات قانونی مواجه است زیرا انتظار می‌رود نهایتا به دادگاه کشیده شود. برخی از کارشناسان می‌گویند سود و بهره دارایی‌های مسدودشده روسیه به خود این کشور تعلق دارد.

نمایندگان اروپایی هم هشدار دادند که اعمال مالیات‌های سنگین و ضبط سود دارایی‌های روسیه از نظر قانونی بسیار پیچیده خواهد بود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322447

مهمترین اخبار ایران و جهان: