نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 12:41

اعتبارات عمرانی خراسان شمالی به صورت عادلانه توزیع خواهد شد

بجنورد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به بودجه ۲۲ هزار میلیارد ریالی استان در حوزه عمرانی، گفت: این اعتبارات به صورت عادلانه در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بهزادفر صبح چهار شنبه در دیدار جمعی از فعالان اجتماعی خراسان شمالی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، اظهار داشت: تامین و توزیع عادلانه بودجه از اصلی ترین وظایف این سازمان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به سهم اعتبارات عمرانی استان، ادامه داد: سهم اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که این اعتبار عادلانه و با در نظر گرفتن شاخص‌ها و اولویت‌های استانی در استان توزیع می‌شود.

وی توسعه مدیریت و سرمایه انسانی را یکی دیگر از وظایف مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی دانست و افزود: توجه به توزیع منابع انسانی در دستگاه‌ها به نسبت پست‌های سازمانی و شرح وظایف هر دستگاه، ارتقا دانش و توانمندسازی کارکنان در دستگاه‌ها با هدف افزایش بهره وری و ارائه خدمات مطلوب از دیگر وظایف سازمان برنامه و بودجه در استان‌ها می‌باشد.

بهزادفر با اشاره به سهم قابل توجه تولیدات و اقتصاد استان از طریق جوامع روستایی، از تکمیل سند توسعه اشتغال روستایی در استان خبر داد و گفت: سند توسعه اشتغال روستایی با محوریت توانمند سازی جوامع روستایی در حوزه اشتغال با مشارکت مردمی در راستای آبادانی و توسعه روستاها و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای ۵۰۰ روستا در استان جمع بندی و در ماه‌های آتی در استان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت محور با هدف ارتقا دانش فنی کارکنان و پیگیری مطالبات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استان از برنامه‌های در حال انجام این سازمان است.

وی همچنین تجهیز منابع و تخصیص اعتبارات، تدوین برنامه‌های میان مدت و بلند مدت، تدوین سند آمایش سرزمینی استان که مهم‌ترین سند بالادستی می‌باشد را از اصلی ترین برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه استان دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284447

مهمترین اخبار ایران و جهان: