نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 16:18

سقف افزایش اجاره بها در شیراز ۲۰ درصد مصوب شد

شیراز- مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: سقف افزایش اجاره بها در کلان شهر شیراز تنها ۲۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا طالبان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نمایندگان مجلس نسبت به بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اقدام و آن را تصویب کردند که بر اساس این طرح در کلان شهرهای کشور تنها ۲۰ درصد امکان افزایش اجاره بها وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۹ این طرح پس از ابلاغ قانون با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و بهره گیری از موقعیت جغرافیایی، سن بنا، طبقه، تراکم، مصالح ساختمانی، فاصله از خدمات رفاهی، آموزشی و معاملات انجام شده مشابه اقدام به کشف بازه قیمت و اجاره‌بها به صورت منطقه‌ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهرها کند.

به گفته این مقام مسئول تمامی اطلاعاتی که برای کشف بازه قیمت و اجاره بها احصا شده به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

طالبان تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در پایتخت میزان افزایش قیمت اجاره بها ۲۵ درصد و در سایر کلان شهرها ۲۰ درصد است.

به گفته این مقام مسئول با افرادی مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش ۲۰ درصد اجاره بها را رعایت نکنند در صورت مشاهده و یا معرفی توسط مردم نسبت به برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285091

مهمترین اخبار ایران و جهان: