نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 20:12

توسعه متوازن در استان بوشهر دنبال می‌شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: هرچند در گذشته اعتبارات به صورت نامتوازن توزیع می‌شد ولی اکنون توسعه متوازن در استان بوشهر دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر دوشنبه در آئین «روز ایمان و امید» به مناسبت سالروز آغاز به کار دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: در گذشته در دیپلماسی از ظرفیتی که داشتیم خوب استفاده نمی‌کردیم و بعضاً دیپلماسی التماسی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ارتباط سران کشورهای مختلف که همسو با سیاسیت‌های استکبارستیزی ایران هستند، را شاهد هستیم و برخی کشورها خواستار راه‌اندازی سفارت‌شان در خاک ایران هستند.

فرماندار تنگستان ضمن تسلیت به مناسبت وفات امام جواد (ع) خاطرنشان کرد: بحث مهم مبارزه با فساد در این دولت به صورت ویژه دنبال می‌شود و دولت با تمام افرادی که در گذشته با سوءاستفاده از حق و حقوق مردم در سطح کلان و همچنین در خصوص ارز کشور که در محل دیگری هزینه می‌کردند، مبارزه کرده و با سیاست‌های مختلف اجرایی خود، از ادامه این فعالیت‌ها جلوگیری کرده است.

لطفی ادامه داد: مواردی در خصوص زمین‌خواری در تنگستان بود که برخورد شد و آن زمین‌ها قرار است به بخش خصوصی، برای ایجاد یک واحد اقتصادی تحویل داده شود.

وی یادآور شد: ما در گذشته با مشکل کمبود آرد مواجه بودیم چون سهمیه آرد به اشتباه توزیع و در مسائل دیگری به غیر از پخت نان برای مردم صرف می‌شد که با راه‌اندازی سامانه ملی آرد در این دولت، سهمیه‌ها کاملاً مشخص و به صورت عادلانه در بین نانواها توزیع می‌شود.

فرماندار تنگستان افزود: در حال حاضر این روند در تنگستان اجرا شده و توزیع آرد بین نانواها به صورت عادلانه و در یک ساز و کار مشخص و شفاف انجام می‌شود.

لطفی بیان داشت: استان بوشهر همواره در حوزه نفتی و زیربنایی از استان‌های برخوردار محسوب می‌شده ولی در برخی نقاط استان این وضعیت به صورت متوازن شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت و نماینده عالی آن در استان، با پیگیری و نگاهی عدالت‌محور، منابعی که از محل ارزش افزوده و دیگر محل‌ها به استان تزریق می‌شود را به صورت متوازن افزایش داده و همچنین شاهد تخصیص اعتبارات در سراسر استان هستیم.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: ۲۴ نقد و پیشنهاد مختلف را از عزیزان حاضر در این نشست دریافت کردیم که یا در ادامه پاسخ خواهیم داد و یا در دستور کار قرار خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296447

مهمترین اخبار ایران و جهان: