نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 08:14

آسمان مازندران تا پایان هفته گرم می‌ماند

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تا پایان هفته کماکان جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم است و هوای گرمی را تجربه می‌کنیم.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت هوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: طی روز پنج‌شنبه کماکان جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم است و هوای گرمی را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: البته در ساعات بعدازظهر به‌دلیل شرایط فصلی و جغرافیایی منطقه، انتظار داریم در ارتفاعات و کوهپایه‌های استان شاهد افزایش ابر باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: روز جمعه باتوجه به نزدیک شدن سامانه ناپایدار از شمال غرب کشور، احتمال دارد در مناطق غربی استان بارش‌های پراکنده اتفاق بیفتد‌.

اسدی با بیان اینکه روز شنبه با تقویت جریانات شمالی شرایط برای ابرناکی آسمان مازندران مهیا می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم بارندگی از سمت غرب استان همراه با روند کاهشی دما و وزش باد نسبتا شدید شروع شود.

وی یادآور شد: ارتفاعات استان ابری و مه‌آلود شده و کاهش دید را خواهیم داشت که می‌طلبد مردم و مسافران نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند‌.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه بارندگی‌ها تا روز یک‌شنبه در آسمان مازندران ادامه دارد که برخی مناطق می‌تواند شدید باشد، ادامه داد: اواخر روز یک‌شنبه این سامانه از آسمان مازندران خارج می‌شود و روز دوشنبه جو پایداری در استان حاکم خواهد شد.

اسدی گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316891

مهمترین اخبار ایران و جهان: