نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:35

مسجد «هفت درب» منتظر بنای جدید

پروژه ساخت مسجد جدید هفت درب، یکی از مساجد قدیمی شهر مشهد که روزگاری محل برگزاری هیئات سنتی و قدیمی این شهر بود به کندی پیش می رود و گلایه هایی به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسجد هفت درب یکی از قدیمی‌ترین مساجد مشهد است. این مسجد سالیان متمادی بستری برای حضور هیئت‌های باقدمت مشهدی بوده است. در روز‌های پایانی شهریور ۱۳۹۹ بنای مسجد هفت درب تخریب شد. این تخریب با هدف اجرای طرح شارستان در منطقه نوغان مشهد صورت گرفته بود. شهردار مشهد همان زمان از اختصاص زمین برای مسجد هفت درب خبر داده بود، اما با تغییر طرح بافت اطراف حرم مطهر، دیگر نیازی به تخریب این مسجد نبوده و کلنگ احیای مسجد در مکان قبلی آن به زمین نشست اما ساخت بنای جدید این مسجد طبق برنامه پیش نرفته و چند سال به طول انجامیده است.

حضور هیئتی‌های قدیمی در محل مسجد تخریب شده

 

چندی پیش و به مناسبت شهادت امام جواد (ع) تعدادی از هیئتی‌های مشهدی با حضور در زمین تخریب شده‌ این مسجد به عزاداری پرداختند و با این حرکت نمادین نسبت به کندی پیشرفت بنای جدید این مسجد گلایه کردند.

ساخت بنای جدید حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است

 

معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در گذشته میان اوقاف و شهرداری توافقاتی صورت گرفته بود و اقداماتی در خصوص ساخت مسجد انجام شد. در حال حاضر پیگیری‌ها بابت ساخت مسجد که باید توسط شهرداری صورت بگیرد انجام شده و کار در حال انجام است. امروز پروژه ساخت مسجد در حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حجت الاسلام محمد ذاکری افزود: با بازدیدی که بنده در ماه گذشته نسبت به کار داشته‌ام ساخت بنا رو به پیشرفت است. مشکلاتی در خصوص پیشبرد کار وجود داشته که باعث تاخیر در اتمام ساخت بنای جدید شده است.

 

وی در خصوص مشکلاتی که موجب تاخیر در ساخت مسجد شده است، گفت: ‌این مشکلات دلایلی مختلفی دارد. یکی از آن‌ها بحث تامین هزینه و پرداخت از طرف شهرداری بوده است. هزینه‌هایی توسط پیمانکار صورت گرفته بود و شهرداری در پرداخت این هزینه‌ها از نظر ردیف بودجه و تامین هزینه دچار مشکل شد.

معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص زمان اتمام پروژه اضافه کرد: آن طور که قول داده شده است ساخت بنای مسجد باید تا ۴ یا ۵ ماه آینده به اتمام برسد چرا که در حقیقت، زمان معین شده برای ساخت مسجد گذشته است.

پایان پیام/ ۷۰۰۹۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305991

مهمترین اخبار ایران و جهان: