نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 02:21

۵۵ میلیارد ریال به حوزه کشاورزی تنگستان اختصاص یافت

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: امسال ۵۵ میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان تنگستان به حوزه کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی پنج شنبه شب در نشست با معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: در کمیته برنامه ریزی امسال، که جلسه‌ی آن در روزهای آتی در فرمانداری برگزار خواهد شد، ۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه کشاورزی اختصاص دادیم.

فرماندار تنگستان بیان کرد: با توجه به ظرفیت حوزه کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان، همچنین مطالبه به حق صیفی‌کاران و باغداران، برای احداث جاده‌های بین مزارع در سطح روستاها و شهر اهرم، اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال اختصاص دادیم.

لطفی یادآور شد: در همین راستا در سال گذشته نیز، چندین پروژه مواصلاتی بین مزارع مانند جاده آباد به جاه‌پیر در دستور کار قرار گرفت، که این پروژه اکنون در حال اجراست.

مقام عالی دولت تصریح کرد: طرح تحول نخلستان که یک طرح استانی است، امسال در دستور کار قرار دادیم و بزودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

فرماندار تنگستان ضمن بیان اینکه برای مطالعات این طرح، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص دادیم، اضافه کرد: طرح تحول نخلستان در راستای اصلاح شیوه آبیاری نخیلات و برای جلوگیری از هدر رفت و مصرف بی‌رویه‌ آب، توسط جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339791

مهمترین اخبار ایران و جهان: