نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 11:41

بهره برداری از ۹ طرح مهم برای تامین برق پایدار

قراگوزلو گفت:برای عبور موفق ازاوج بار تابستان دراستانهای تهران، قم و البرز، ۹ پروژه الویت‌دار برقی در قالب۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو اجرایی شده که به تأمین برق پایدار کمک می کند.

‌حبیب قراگوزلو، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه‌های اجرایی شده که می‌توانند به تأمین برق پایدار در تابستان کمک کنند، گفت: یکی از پروژه‌های انجام شده برای تأمین برق پایدار احداث پست عظیم ۴۰۰ کیلوولت قم ۲ به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های صنعت برق است. ضمن آنکه راه‌اندازی پست ۴۰۰ کیلوولت قم ۲ در تأمین برق مورد نیاز صنایع، بخش کشاورز ی و خانگی تأثیر بسیاری دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تولید برق ۵۰۰ مگاواتی و میزان مصرف ۹۰۰ مگاواتی برق در استان قم و ضعف ولتاژی که در بخش ۲۳۰ کیلوولت وجود دارد، در حال حاضر برق قم از طریق خطوط تبادلی ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت تأمین می‌شود که موجب محدودیت‌هایی در منطقه شده که امیدواریم با اجرای ا ین پروژه کمبودهای تولید مرتفع شده و ظرفیت مورد نیاز صنایع نیز به صورت مطمئن‌تری تأمین شود.

به گفته این مقام مسئول این مقام مسئول با اتکا به توان مهندسی و متخصصان بومی و بهره مندی از تجهیزات ساخت داخل تلاش خود را برای ثبت رکورد کوتاه‌ترین زمان احداث پست انتقال به کار گرفته شد.

وی در د رابطه با سایر طرح‌های انجام شده برای عبور از تابستان با اشاره به گستره ۳۰ هزار کیلومتر مربعی ۳ استان تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران، قم و البرز گفت: برای تأمین برق پایدار ۲۰ درصد از مشترکان کشور (۲۰ میلیون نفر) به منظور عبور موفق از اوج بار تابستان، ۹ پروژه الویت‌دار برقی اجرایی شده که در قالب ۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو قرار گرفته که به تأمین برق پایدار و کاهش افت ولتاژ کمک می‌کند.

قراگوزلو اضافه کرد: برخی از این طرح‌ها شامل احداث پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت باغستان در استان البرز و شبکه انتقال متصل به آن؛ احداث پست ۲۳۰ به ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه قم (قم ۲) و شبکه انتقال و فوق توزیع مرتبط با آن، تقویت پست ۶۳ به ۲۳۰ کیلوولت قم ۲ و ارتباطات مربوطه؛ احداث پست سیار شهرک صنعتی شمس آباد ۳ و ارتباطات مربوطه؛ ورود و خروج خط تهرانپارس - عامری در پردیس؛ تقویت ترانس سوم پست ۶۳ به ۲۳۰ کیلوولت ری شمالی؛ ارتباطات ۲۳۰ کیلوولت پست دوم سیار شهرک صنعتی شکوهیه؛ تعویض هادی خط ۲۳۰ کیلو ولت ازگل به الغدیر و در مدار اوردن خطوط ارتباطی پست ۶۳ کیلووات نسیم شهر است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز، کلان شهری است که در این سال‌ها توسعه چشمگیری در بخش صنعت و خانگی داشته است گفت: پروژه پست باغستان با هدف پایداری تأمین برق کلان شهر البرز و بهبود ولتاژ و پایداری شبکه، متناسب با توسعه روزافزون مشترکان به‌خصوص در بخش خانگی است که برق مناطق گسترده‌ای از شمال استان البرز را تأمین می‌کند.

قراگوزلو با اشاره به مهم بودن اجرای طرح ملی پاداش به مشترکان خانگی خوش مصرف به عنوان بازوی دوم عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، گفت: امسال وزیر نیرو از پاداش ۲۰ برابری مشترکان خانگی رونمایی کرد. پاداشی که در نوع خود بی سابقه بوده و با توجه به تجربه موفق این طرح طی سال گذشته، همه نگاه‌ها به کم و کیف این پاداش معطوف است.

وی بیان اینکه بر اساس این مدل پاداش که با هدف صرفه جویی در انرژی برق و کاهش مصرف مطرح شده است افزود: در صورتی که مشترکان بتوانند میزان مصرف خود را به نسبت دوره قبل کاهش دهند تا ۲۰ برابر قیمت فروش برق به مشترکان پاداش دریافت می‌کنند. این در حالی است که در صورت توجه جدی مشترکان به مصرف به اندازه در تابستان امسال می‌توانند ارقام قابل توجهی را با انجام اقدامات ساده مثل استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای روی ۲۴ درجه و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، به عنوان پاداش دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321191

مهمترین اخبار ایران و جهان: