نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 11:43

تسهیل حمل‌ونقل بار از طریق مرز محور گفت‌وگوی مقامات ایران و ترکمنستان

هیأت‌های ایران و ترکمنستان در نشستی با موضوع حمل‌ونقل بار از طریق گذرگاه‌های مرزی آرتیک و لطف‌آباد بر لزوم تسهیل صدور روادید برای رانندگان کامیون‌ها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیأت‌های ایران و ترکمنستان در نشستی با موضوع حمل‌ونقل بار  از طریق گذرگاه‌های مرزی آرتیک و لطف‌آباد بر لزوم تسهیل صدور روادید برای رانندگان کامیون‌ها تاکید کردند.

ریاست هیئت ایرانی را در این نشست که در ایست بازرسی آرتیک گمرک منطقه آخال برگزاری شد، «قربان کریمی» رئیس بخش گمرک «لطف‌آباد» بر عهده داشت.

ریاست هیئت متشکل از نمایندگان گمرک، مهاجرت، خدمات مرزی، آژانس‌های «ترکمن‌اوتا‌اوگالاگلاری» و «ترکمن‌دمیریولاری» و همچنین شرکت دوتلی «ترکمن‌اولا‌گازیک‌چیلیک» ترکمنستان بر عهده «آقایلی نیازف» رئیس اداره گمرک آرتیک بود.

علاوه بر این، در این نشست سرکنسول ترکمنستان در ایران (شهر مشهد) و همچنین نماینده وزارت امور خارجه در منطقه «آخال» شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان این مذاکرات اقدامات خاصی را برای تسهیل حمل‌ونقل به‌ویژه افزایش ساعت کاری افراد مسئول، تسریع صدور روادید برای رانندگان کامیون‌ها و کاهش زمان بازرسی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644391

مهمترین اخبار ایران و جهان: