نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 19:06

افزایش تولید پهپاد «اورلان-10» توسط روسیه علی‌رغم فشار غرب

در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین و تحریم‌های غرب، صنایع تسلیحاتی روسیه موفق شده ساخت نوعی پهپاد پیشرفته را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز شنبه گزارش کردند که روسیه باوجود تحریم‌های غرب، تولید پهپادهای «اورلان-۱۰» که اغلب علیه نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌شود را افزایش داده است.

وبگاه «یورو پرس» به نقل از منابع اوکراینی نوشت که تشدید تولید پهپادهای اورلان-۱۰ توسط روسیه در بحبوحه تحریم‌ها، پیشرفت‌های نظامی  این کشور را برجسته و بر اهمیت راهبردی این پهپادها در جنگ‌های امروزی، به‌ویژه در جنگ روسیه علیه اوکراین تاکید می‌کند.

بر اساس این گزارش، شرکت سازنده این پهپادها موفق شده قطعات لازم را توسط شرکت‌ های واسطه در چین، صربستان، امارات متحده عربی یا ترکیه خریداری کند. هزینه یک پهپاد اورلان-۱۰ بین ۸۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار تخمین زده شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اظهار داشته که مجتمع نظامی روسیه تولید انبوه انواع پهپادها را شروع خواهد کرد.

شویگو در نشستی با سران ارشد نظامی روسیه گفت:«ما عرضه‌ پهپادها را افزایش خواهیم داد. ما تولید انبوه  پهپادها از بسیار کوچک تا سنگین را آغاز خواهیم کرد.»

در آوریل ۲۰۲۳، رسانه‌های روسی از برنامه‌های روسیه برای تولید انبوه پهپادهای تهاجمی و شناسایی «اخوتنیک» خبر دادند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز به شرکت دولتی «روستک» دستور داده تا تولید پهپادهای «کوب» و «لانست» را افزایش دهد.

روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۲۰۰۰ پهپاد تا سال ۲۰۳۰ تولید کند . از این تعداد پهپاد  ۷۰ درصد برای نیاز داخلی در نظر گرفته شده است.

پهپاد‌ها از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین توسط مسکو و کی‌یف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و هر دو طرف با افزایش جنگ ، تولید نظامی را به شدت افزایش می‌دهند.

«بلوسوف» از مقام‌های دفاعی روسیه گفت:«حجم تولید سالانه پهپادها ۳۲۰۰۰  فروند است و این سه برابر بیشتر از حجم تولید کنونی است.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636491

مهمترین اخبار ایران و جهان: