نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 17:52

مقام قزاق: 48 پروژه ملی در قزاقستان با کمک بانک جهانی اجرا شده است

نخست‌وزیر قزاقستان گفت: طی 30 سال همکاری با بانک جهانی، 48 پروژه مشترک به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار با موفقیت اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «علیخان اسماعیل‌اف» ‎نخست وزیر قزاقستان با «تاتیانا پروسکوریاکوا» مدیر منطقه‌ای بانک جهانی در آسیای مرکزی دیدار کرد.

طرفین درمورد اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه توسعه اقتصادی، دیجیتالی شدن، حفاظت از محیط زیست بحث و تبادل نظر کردند.

نخست‌وزیر قزاقستان در این دیدار خاطرنشان کرد: طی 30 سال همکاری با بانک مذکور، 48 پروژه مشترک به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار با موفقیت اجرا شده و امروز 6 پروژه فعال در حال اجراست.

به گفته وی، مشارکت با بانک جهانی با هدف حمایت از اصلاحات در حال انجام در قزاقستان برای دستیابی به توسعه فراگیرتر و پایدارتر است. نمونه بارز آن برنامه تحقیقات اقتصادی مشترک است که بیش از 20 سال با موفقیت اجرا شده است.

اسماعیل‌اف تاکید کرد: دولت قزاقستان متعهد به تعمیق بیشتر همکاری با بانک جهانی است.

به نوبه خود، پروسکوریاکوا خاطرنشان کرد: بانک جهانی آماده سازی پروژه‌های جدید را از طریق قزاقستان تشدید کرده است که با مذاکرات انجام شده در آگوست سال گذشته تسهیل شد. برنامه دولت برای اتصال سکونتگاه‌های راه دور به اینترنت از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: به نظر من این یک نمونه بسیار خوب برای همه کشورهای آسیای مرکزی خواهد بود. فکر می‌کنم که نقش قزاقستان به عنوان یک رهبر منطقه‌ای تقویت خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641247

مهمترین اخبار ایران و جهان: