نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 11:26

استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی در برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف در قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم با اشاره به ظرفیت گسترده هیئات مذهبی در مناسبت‌های مختلف و نقش‌آفرینی آن‌ها در خدمت به اقشار مختلف مردم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ایام اعتکاف از ظرفیت هیئات مذهبی بهره‌مند خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد صبح امروز در نشست شهردار قم با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: خادمی شهر یکی از افتخارات ما در شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم از سال 1394 چشم‌انداز 1414 لحاظ شده است، مطرح کرد: در این چشم‌انداز شهر قم، جهان شهر دینی دیده شد که برای تحقق این موضوع باید ظرفیت‌های دینی شهر فعال شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه مجموعه‌های شهرداری در ارتباط با هیئت مذهبی فعال هستند، عنوان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری نیز با شورای هیئات در مناسبت‌های مختلف همکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال در مناسبت‌ها ظرفیت مشارکتی شهرداری قم افزایش 100 درصدی داشت، خاطرنشان کرد: اتفاقی که در ماه‌ محرم توسط هیئات رقم ‌خورد فوق‌العاده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در نیمه شعبان نیز هیئات حضور پررنگی دارند، تصریح کرد: در ایام فاطمیه و سایر ایام سال نیز در خدمت هیئات مذهبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در اماکن ورزشی نیز 40 درصد تخفیف برای هیئات قراردادیم، یادآور شد: در بخش فرهنگی نیز زیارت دوره و چارپایه خوانی را با استفاده از ظرفیت هیئات را فعال کردیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه با هیئت خادمیاران رضوی نیز تعامل خوبی برقرار شده است، ابراز کرد: در ایام اعتکاف نیز از ظرفیت هیئات مذهبی بهره‌مند خواهیم شد.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با افزایش همکاری با هیئات مذهبی بتوانیم به چشم‌انداز «قم جهان شهر دینی» دست پیدا کنیم.

پایان پیام/78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629303

مهمترین اخبار ایران و جهان: