نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 13:04

شهدای کرمان هم سفره سردار سلیمانی و سید الشهدا(ع) هستند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اعلام عزای عمومی برای شهادت زائران مزار سردار شهید سلیمانی گفت: خوشا به حال افرادی که در این مسیر به شهادت رسیدند و در آن دنیا هم سفره سردار شهید اسلام و سیدالشهدا(ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در آئین نکوداشت فقیه و حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی که در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: حوزه باید به سمت مجاهد پروری حرکت کند.

وی اضافه کرد: حوزه باید به گونه‌ای عمل کند که اگر یکی از بزرگان از میان ما رفتند، ده‌ها نفر جایگزین آن‌ها شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابعاد شخصیتی فقیه، حکیم مجاهد را مدنظر قرار داد و گفت: علامه مصباح شخصیت تک بعدی نبود بلکه ایشان در تمام علوم شخصیت علمی بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان بر فقه، اصول و تمام ارکان حوزوی تاکید داشت، مطرح کرد: علامه مصباح در عرصه مباحث فلسفی صاحب نظر بوده و یک فیلسوف تمام عیار بودند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی معتقد بودند بُعد عقلانیت و نقل دو بال اساسی تبدیل علوم انسانی به علوم اسلامی است، عنوان کرد: علامه مصباح توانست یک الگوی موفق در مسیر حوزه را به طلاب نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق نظری و عملی این عالم دینی، برجسته بود، خاطرنشان بود: در روایات آمده است که باید گفتار و عمل عالم به یکدیگر نزدیک باشد و این نزدیکی در علامه مصباح وجود داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های ایشان سلامت فکر و اندیشه است، تصریح کرد: علامه مصباح قطب علمی و معنوی حوزه بود.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی‌های ایشان حشو نداشت و تمام نکات اصلی بودند، یادآور شد: این اتفاق از مدیریت صحیح فکر و اندیشه بر می‌آید.

حسینی بوشهری با بیان اینکه غیرت دینی ویژگی دیگر ایشان بود، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز در خصوص علامه مصباح یزدی می‌فرمایند: «ایشان هم انصافا شاگرد شایسته امام بود و هم در غیرت دینی در اوج بود، هم عقلانیت، یک فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود»

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی درخصوص نسل جوان حساس بودند، بیان کرد: علامه مصباح یزدی برای اینکه به شبهات نسل جوان پاسخ دهند، ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها برقرار کرده و اعتقاد داشت باید ما به سمت نسل جوان برویم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وی شبهه‌ستیز و فعال بود، اظهار داشت: علامه مصباح یزدی توانستند مرجعیت علمی حوزه را به دانشگاه منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی به خوبی سخنان دیگر را گوش کرده و پاسخ می‌داد، مطرح کرد: وی معتقد بود که باید بنیان این انقلاب تحکیم پیدا کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده جنگ سخت و علامه مصباح فرمانده جنگ نرم بودند، عنوان کرد: این روحانی مجاهد مورد هجمه‌های بسیاری قرار گرفت، به این دلیل که وی در میدان عمل حاضر بود.

وی افزود: علامه مصباح یزدی در عرصه سیاسی و اجتماعی در مدار حق طلبی حرکت می‌کرد و دفاع از اسلام و ولایت را وظیفه اصلی خود می‌دانست و در این مسیر خستگی ناپذیر بود؛ این عالم وارسته با جان و دل از اسلام دفاع کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اعلام عزای عمومی برای شهادت زائران مزار سردار شهید سلیمانی گفت: خوشا به حال افرادی که در این مسیر به شهادت رسیدند و در آن دنیا هم سفره سردار شهید اسلام و سیدالشهدا(ع) هستند.

پایان پیام/78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626503

مهمترین اخبار ایران و جهان: