نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 13:56

دوربین ۵۰ عکاس غیربومی جاذبه های خراسان جنوبی را روایت می کند

بیرجند-دبیر جشنواره ملی عکس میراث ماندگار گفت: ۵۰ عکاس غیر بومی خراسان جنوبی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، میترا محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰ عکاس غیر بومی خراسان جنوبی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده اند.

دبیر جشنواره ملی عکس میراث ماندگار با اشاره به اینکه لنز دوربین این عکاسان جاذبه‌های طبیعت و گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی (معماری) خراسان جنوبی را ثبت خواهد کرد، بیان کرد: این عکاسان در مجموع طبی ۴ روز در استان عکاسی خواهند کرد.

محمدی ادامه داد: این عکاسان از نقاط مختلف کشور چون کیش، کرمانشاه، خراسان رضوی، همدان، بجنورد، سبزوار، سیستان و بلوچستان، شهرکرد و… مهمان مردم مهمان نواز خراسان جنوبی خواهند بود تا در این رقابت هنری ارزشمند شرکت کنند.

وی بیان‌کرد: از این ۴ روز، عکاسان دو روز را در بیرجند عکاسی کرده و دو روز دیگر را به سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی سفر خواهند کرد.

دبیر جشنواره ملی عکس میراث ماندگار اظهار کرد: افتتاحیه این جشنواره ساعت هشت صبح روز جمعه پنجم خرداد ماه در محل باغ و عمارت زیبای رحیم آباد خواهد بود و مراسم اختتامیه را نیز روز نهم خرداد برگزار می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه اسامی عکاسان بومی که در این رویداد شرکت خواهند کرد نیز امروز دوم خرداد اعلام می‌شود، بیان‌کرد: از آنجایی که عکاسان غیر بومی باید برای سفر و رزرو بلیط و … برنامه‌ریزی کنند اسامی آنان زودتر اعلام شده است.

وی یادآور شد: این جشنواره در مجموع در بخش صنایع دستی ۱۵، در بخش معماری و میراث فرهنگی ۱۹ و در بخش طبیعت و گردشگری ۱۷ برگزیده خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233247

مهمترین اخبار ایران و جهان: