نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 12:22

استاندار فارس: اشتغال‌زایی و افزایش تولیدات کشاورزی با احداث شهرک‌های گلخانه ای ممکن است

استاندار فارس بر ضرورت احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در فواصل مشخص و در نزدیکی مخازن تعبیه شده در طول مسیر انتقال آب تاکید کرد و افزود: با ایجاد شهرک‌های گلخانه ای در کنار این خط انتقال، شاهد ایجاد اشتغال خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه در سی و هفتمین جلسه شورای راهبردی آب که امروز با حضور برخی از فرمانداران و نمایندگان مجلس، در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش کشت های غرق آبی، صرفه اقتصادی زیادی برای تولیدکنندگان در پی خواهد داشت.

 ایمانیه، ضمن تقدیر از زحمات پرسنل مجموعه آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان گفت: فارس بدون آب مختل می شود؛ صنعت، گردشگری، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و اساسا محیط زندگی مردم در نبود آب مختل می شود و در نهایت منجر به بروز مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد لذا باید راه‌های جدیدی برای تامین آب فراهم شود.
استاندار فارس، اولویت اول فرمانداران شهرستان‌ها را تامین آب عنوان کرد و افزود: در مسیر اجرای این پروژه مُهم، کوچکترین مسائل را به سرعت حل کنید و در صورتی که از اختیارات شهرستان خارج بود موضوع را به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان منعکس کنید.

وی از همراهی مدیران کل دستگاه‌های استان در جهت احداث این خط انتقال قدردانی کرد و اظهار داشت: بدون آب منابع طبیعی و محیط زیست هم وجود نخواهد داشت و این طرح اساسا به نفع منابع طبیعی و محیط زیست است.

دکتر ایمانیه بر تلاش‌های انجام شده در سطوح ملی در این زمینه اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های نمایندگان مجلس و همراهی و حمایت جدی دولت سیزدهم این موضوع به یک پروژه ملی تبدیل شده است که علاوه بر انتفاع ۳۷ شهرستان استان، سایر استان‌های همجوار نیز از آن سود خواهند برد.

وی ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا در کمترین زمان ممکن به استعلامات پاسخ دهند، تصریح کرد: از قوانین موجود برای حل مشکلات احتمالی از جمله تملک مسیر و...  استفاده کنید؛ سازمان صمت استان پیگیری نماید تا از معادن به صورت موقت در این زمینه استفاده گردد.

نماینده عالی دولت در فارس، در ادامه با بیان اینکه مشکل سوخت از طریق شرکت پخش فرآورده های نفتی حل می‌شود بر ضرورت احداث شهرک‌های گلخانه ای در فواصل مشخص و در نزدیکی مخازن تعبیه شده در طول مسیر انتقال آب تاکید کرد و افزود: با ایجاد شهرک های گلخانه ای در کنار این خط انتقال، شاهد ایجاد اشتغال خواهیم بود زیرا افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش کشت های غرق آبی، صرفه اقتصادی زیادی برای تولیدکنندگان در پی خواهد داشت.

استاندار فارس در انتها از تدابیر اتخاذ شده برای حل مشکلات و تنش‌های آبی شهرستان‌های شرق استان سخن گفت و اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده، امیدواریم در سفر دوم هیات دولت به فارس، اعتبار لازم برای تامین آب برخیاز نقاط جنوبی استان از طریق صندوق مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تامین شود.

لازم به ذکر است که خط انتقال آب خلیج فارس، که از خلیج نیلگون فارس شروع می شود و تا ایزدخواست در شمال استان ادامه پیدا می کند به یازده زیر پروژه تقسیم شده است و همزمان نصب آب شیرین کن‌های آن نیز آغاز شده است.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1270691

مهمترین اخبار ایران و جهان: