نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 20:48

بیش از 179 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت محصولات بهاره قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 179 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات بهاره قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی اظهار داشت: کل سطح اراضی زراعی استان ۷۲۰ هزار هکتار است که 25 درصد به کشت بهاره و ۷۵ درصد به کشت پاییزه به مساحت ۵۴۱ هزار هکتار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: محصولات پاییزه شامل انواع سبزی و صیفی، چغندرقند، محصولات علوفه ای، کدو آجیلی و آفتابگردان، کنجد و محصولات پاییزه شامل گندم و جو آبی و دیم، نخود و عدس دیم، کاملینا و گلرنگ، یونجه و اسپرس دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیشترین شهرستان دارای کشت بهاره متعلق به خوی است که عمده محصول زیر کشت آفتابگردان و کدوی آجیلی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تنوع کشت مربوط به شهرستانهای ارومیه، میاندوآب، شاهیندژ و بوکان است، ادامه داد: ارومیه، میاندواب و شاهین دژ بیشترین سطح زیر کشت بهاره را پس از خوی دارند.

شهبازی با بیان اینکه همه سطوح با رعایت برنامه ابلاغی الگوی کشت کاشته شده است، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای توزیع نهاده‌ها نیز در استان انجام و بذرهای اصلاح شده و سموم مورد نیاز کشاورزی در مراکز توزیع بذر و کود موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ضروری است تا کشاورزان در موقع مناسب با استفاده از توصیه‌های ترویجی و تحقیقاتی کارشناسان نسبت به کشت اقدام کنند تا دچار خسارت‌های ناشی از کشت در زمان غیر مناسب مانند سرمازدگی نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201091

مهمترین اخبار ایران و جهان: