نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:48

هتک حرمت به مرجعیت دینی ایران به شدت محکوم است

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه این اقدام غیراخلاقی در هتک حرمت به مرجعیت دینی ایران به شدت محکوم است، گفت: امروز دین اسلام مدام در حال گسترش در جهان است و غربی‌ها بویژه دشمنان معنویت، از این موضوع هراس دارند و به مقدسات اسلامی اهانت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه این اقدام غیراخلاقی در هتک حرمت به مرجعیت دینی ایران به شدت محکوم است، اظهارداشت: امروز دین اسلام مدام در حال گسترش در جهان است و غربی‌ها بویژه دشمنان معنویت، از این موضوع هراس دارند و به مقدسات اسلامی اهانت می‌کنند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ویژگی‌های زن از منظر اسلام،گفت: جایگاه رفیع اسلام برای زن، منحصر به فرد است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: اسلام حضرت زهرا (س)، حضرت مریم و آسیه همسر فرعون را به عنوان الگوهایی برای زنان معرفی می‌کند.

آیت الله محامی اظهارداشت: بر اساس آیات قرآنی زن از منظر اسلام می‌تواند تا عالی‌ترین مراتب انسانیت رشد کند و به جامعه و خانواده خود رشد و تعالی دهد و بر همین اساس تمام صفاتی که برای رشد و اعتلای مرد مطرح است برای زنان نیز بیان می‌شود تا نشان دهد زن و مرد از نظر ارزش‌های الهی برابرند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حجاب گفت: نگاه اسلام به زندگی بشریت، کمال و سعادت دنیوی و اخروی بوده و بر همین اساس یکی از فرامین مهم این دین مبین توجه به فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش است.

امام جمعه زاهدان افزود: اسلام بر خلاف غرب، جایگاه زن را والا و ارزشمند می‌داند و به همین منظور در قرآن کریم بر مصونیت زن از نگاه‌های نامحرم تاکید و توصیه‌های فراوان شده است.

آیت الله محامی تصریح کرد: امروزه دنیای غرب جایگاه زن را در حد کالا تنزل داده و آن را متاعی برای لذت مردان و ترویج شهوات می‌داند و کرامت مادری و انسانی او به غارت رفته است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رفتار حضرت فاطمه (س)، الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر بویژه دختران جوان و مسلمان است تا زندگی سعادتمندی داشته باشند، در حقیقت دختران جوان با عفاف خود گامی موثر برای بالا بردن شخصیت و حفظ موقعیت خویش در برابر مردان بر خواهند داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: زنان در جامعه اسلامی و تاریخ انقلاب ما نقش پر رنگ و تاثیرگذاری داشته و دارند و در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همچون سایر اقشار جامعه اثرگذاری خودرا به نمایش گذاشته‌اند.

آیت الله محامی رسالت تربیت فرزند و خانه داری زنان را مساوی با جهاد دانست و گفت: فراهم آوری کانون گرم، با تربیت درست فرزندان هیچ تعارضی با مسوولیت اجتماعی بانوان ندارد و این همه صبر، بردباری، متانت برای یک هدف والا در زندگی شایسته مقام زن بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: جایگاه والای زن می‌طلبد که این گوهر آفرینش، در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های انسانی‌اش در امان بماند.

امام جمعه زاهدان بر پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی تاکید کرد و گفت: دشمنان با ایجاد اختلافات به دنبال اجرای نقشه شوم خود در این استان هستند که می‌طلبد با وحدت و انسجام ملی در مسیر برادری و توسعه منطقه گام برداشت.

پایان پیام/3139

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 974791

مهمترین اخبار ایران و جهان: