نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 15:07

ارتقای شاخص‌های علمی پژوهشی علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از ارتقای چشمگیر شاخص‌های علمی و پژوهشی طی یک سال اخیر در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان  محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در آیین اختتامیه هفته پژوهش در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تلاش کردیم در تولید دانش، پیشرو باشیم و اگرچه مسائل و تنگناهایی در حوزه اساتید و محققان وجود دارد اما اساتید و پژوهشگران پرتلاش و پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهند. 

وی گفت: حفظ و ارتقای امید در بین محققین و دانشجویان و حفظ جایگاه اساتید و محققان مهمترین رویکردی است که باید دنبال شود تا به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش عمل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی امسال برای نخستین بار موفق شد در ارزیابی بین‌‌المللی شانگهای وارد و صاحب رتبه شود و توفیقاتی از این قبیل در یک سال گذشته به تعداد قابل توجهی محقق شده است. 

وی از نمایه شدن ۶ مجله علمی دانشگاه‌های استان در پایگاه‌های معتبر استنادی جهان خبر داد و افزود: علاوه بر گسترش تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی باید تحقیقات را مأموریت‌محور کنیم و هم‌افزایی در این حوزه داشته باشیم و بر این اساس، کمیته‌های مشترکی برگزار کرده تا از تولید صرف دانش به سمت فناوری حرکت کنیم. 

وی بر لزوم ایجاد فضای مشارکت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بخش‌های حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: دانشگاه بوعلی و علوم پزشکی ورود جدی به حوزه بین‌الملل داشته‌اند و در این راستا تقویت و گسترش زیرساخت‌های علمی، آموزشی و رفاهی در علوم پزشکی همدان مورد توجه قرار گرفته است. 

مجذوبی بیان کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه دانش و فناوری خود را ارتقا دهیم و به نقشه راه در استان دست یابیم و در این مسیر هر میزان منابع، هرچند محدود جذب شود، اتفاقات مبارکی حاصل می‌شود و خروجی مفید‌تر و موثرتری برای استان به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595991

مهمترین اخبار ایران و جهان: