نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 15:40

کشتارگاه صنعتی دام پارس‌آباد پلمب شد

پارس‌آباد- سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: با دستور مقامات قضایی شهرستان پارس‌آباد و همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی ظهر یکشنبه در بازدید از این کشتارگاه اظهار کرد: به علت تخلفات بهداشتی و با دستور مقامات قضائی شهرستان پارس‌آباد و همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی، کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

وی تصریح کرد: این کشتارگاه دارای مشکلات و نواقص بهداشتی بود که در طول ۲ سال گذشته تذکرات کتبی و شفاهی عدیده‌ای از سوی کارشناسان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های حوزه سلامت شهرستان به مدیریت این کشتارگاه ابلاغ شده بود که به علت بی‌توجهی و عدم رفع مشکلات ابلاغی در نهایت به دستور مقامات قضائی شهرستان پلمب شد.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و تضمین سلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی را یکی از مهمترین و حساس‌ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی عنوان کرد.

فیضی با تاکید بر اینکه سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه قابل مماشات نبوده و مسئله‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت، گفت: در این راستا به همت کارشناسان و ناظران بهداشتی دامپزشکی که در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر است، تمامی موارد و مسائل بهداشتی با جدیت رصد و پایش شده و در صورت لزوم اقدامات قانونی انجام می‌گیرد.

وی با تشکر از حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه دستگاه قضائی و نیروی انتظامی، از دامپزشکی و دیگر دستگاه‌های حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه و قاطعیت آن در مقابله با تهدید بهداشت عمومی، تعامل، همکاری و هم‌افزایی سازنده دستگاه قضائی با دامپزشکی را زمینه‌ساز ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه عنوان کرد.

فیضی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین گوشت قرمز شهرستان اندیشیده و اقدامات لازم در این راستا انجام شده است، خطاب به متصدیان عرضه گوشت و قصابان شهرستان پارس‌آباد خاطرنشان کرد: گوشت مورد نیاز خود برای عرضه و فروش به شهروندان را از سایر کشتارگاه‌های دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی استان تهیه کنند.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل همچنین از شهروندان خواست به هنگام خرید گوشت قرمز حتماً به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موارد مشکوک مراتب را با شماره ۳۳۳۹۴۸۰۰ گزارش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471547

مهمترین اخبار ایران و جهان: