نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:18

تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر ۵ برابر می‌شود

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت طرح‌های پرورش ماهی در قفس استان ۱۳ هزار تن است گفت: تولید ۶۵ هزار تن ماهی پرورشی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های آبزی‌پروری استان بوشهر اظهار داشت: دریا و هم‌جواری با خلیج فارس از مهمترین ظرفیت‌ها در استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه تاکید ویژه‌ای به اقتصاد دریامحور شده است اضافه کرد: استان بوشهر سهم ویژه‌ای در زمینه تحقق برنامه‌های اقتصاد دریا محور بر عهده خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه آبزی‌پروری تصریح کرد: این استان قطب پرورش آبزیان در کشور است و توسعه پرورش میگو و ماهی در این استان در دستور کار است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تولید سالانه ۶۵ هزار تن ماهی پرورشی در استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر مجوز حدود ۱۳ هزار تن پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در خلیج‌فارس استان بوشهر صادر شده است.

تکمیل زنجیره پرورش ماهی

باستین تکمیل زنجیره صنعت پرورش ماهی در استان بوشهر را یکی از مهمترین برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: پرورش ماهی در قفس‌های دریایی نقش مهمی در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی دارد.

وی بیان کرد: یکی از زنجیره‌های صنعت پرورش ماهی در قفس، تکثیر این آبزی است که مرکز تکثیر بچه ماهی پرورشی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و تأمین غذای ماهی، فرآوری محصول تولیدی و صادرات این محصول حلقه‌های مختلف آن در حال تکمیل است.

وی بوشهر را قطب تولید میگو پرورشی دانست و گفت: اکنون ۶۲ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود در پرورش ماهی در قفس دریایی این استان پیشتاز و پیشران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466403

مهمترین اخبار ایران و جهان: