نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:22

حضور بیش از ۸۲ هزار خانوار سالمند گیلانی در کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از حضور ۸۲ هزار و ۸۹۳ خانوار سالمند از مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: این تعداد خانوار شامل ۱۱۲ هزار و ۳۳۳ نفر می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان ظهر امروز در حاشیه بازدید از کمیته امداد شهر رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احسان به والدین و سالمندان سفارش مؤکد قرآن است، اظهار کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد ریشه دینی و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است. 

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: سالمندان از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از حضور ۸۲ هزار و ۸۹۳ خانوار سالمند از مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: این تعداد خانوار شامل ۱۱۲ هزار و ۳۳۳ نفر می شوند که به مناسبت هفته تکریم سالمندان و با هدف ترویج و احیاء ارزش‌های اسلامی در راستای تجلیل و تکریم این افراد، برنامه‌های متنوع از سوی این نهاد اجرا می‌شود. 

 اهرابی با اشاره به محورهای اصلی تکریم سالمندان، تصریح کرد: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتماد به ‌نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است. 

وی، با بیان اینکه کمیته امداد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، گفت: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند. 

وی، با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: علاوه بر کمک های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت شامخ سالمندی، مبلغ حدود 4 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است که در قالب کارت هدیه و یا بسته های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهدا خواهد شد. 

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520203

مهمترین اخبار ایران و جهان: