نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 20:02

قابلیت پذیرش بیش از ۹۵ هزار خودرو در پارکینگ‌های مرزی خوزستان

اهواز - رئیس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای زوار، پارکینگ شلمچه ظرفیت بیش از ۶۰ هزار خودرو و پارکینگ چذابه نیز ظرفیت پذیرش بیش از ۳۵ هزار خودرو را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید رحیمی بعد از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ترافیک در پنج مبادی ورود به استان خوزستان به سمت مرزهای شلمچه و چذابه عادی و روان است.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی برای ایمنی در مسیرها انجام شده است، افزود: در زمینه راه‌ها، احصاء و آشکارسازی نقاط حادثه خیز و همچنین خط کشی شبکه معابر در مبادی ورودی استان خوزستان انجام شده است.

سرهنگ رحیمی به پیش بینی‌های انجام شده برای ایجاد پارکینگ خودرویی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، پارکینگ مرز شلمچه ظرفیت بیش از ۶۰ هزار خودرو و پارکینگ مرز چذابه نیز ظرفیت پذیرش بیش از ۳۵ هزار خودرو را دارند، بنابراین تاکید می‌شود زائران، خودروهای خود را در پارکینگ‌ها قرار دهند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به اینکه ورود زائران به پایانه‌های مرزی استان در حال افزایش است، سطح معابر باید ظرفیت پذیرش خودروها را داشته باشند، به همین دلیل در صورتی که زائران وسایل نقلیه خود را در محل‌های دیگر و خارج از پارکینگ‌ها بگذارند، با مشکل مواجه خواهیم شد، بنابراین از زوار خواهشمندیم خودروهای خود را در پارکینگ‌های پیش بینی شده قرار دهند.

وی بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در طول مسیر و به ویژه در جاده‌های خوزستان و مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه تاکید و اظهار کرد: به رانندگان توصیه می‌شود با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از رانندگی با خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند، زیرا بیشترین آمار جان باختگان ناشی از تصادف‌ها به ویژه در ایام اربعین حسینی سال‌های قبل مربوط به این تخلف‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470191

مهمترین اخبار ایران و جهان: