نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1403 - 09:55

۴۵۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی سیستان و بلوچستان اضافه شد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهره‌مندی از ثروت دریا با ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط امکانپذیر است، گفت: از اول دولت تاکنون ۴۵۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در جلسه تجلیل از اساتید برتر دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دانشگاه باید محور توسعه و تحول باشد چرا که عدم ارتباط صنایع با دانشگاه سبب ورشکستگی صنعت خواهد بود. با توجه به رشد سریع فناوری‌ ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان باید توسط اساتید راه‌اندازی و راهبری شوند تا شاهد تولید محصولات نوین و مورد مطالبه و نیاز مردم باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: هر کاری با پشتوانه علمی همراه با موفقیت است و همه بخش‌های دانشگاهی باید در راستای توسعه و رشد علمی تلاش کنند.

کرمی اذعان کرد: 30 نهاد تربیتی و فرهنگی داریم ولی مجموعه اصلی و راهبردی نظام آموزش و پرورش است که در دو حوزه تربیتی و مهارتی دانش آموزان فعالیت می کند.

استاندار تصریح کرد: بیشترین اعضای جامعه‌ بیکاران؛ فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، بنابراین باید دانش آموزان را با مهارت‌های علمی و تخصصی پرورش دهیم تا دانشجویان توانمند ما نیروی متخصص و پرکار باشند.

وی بیان داشت: فرزندان استان سیستان و بلوچستان استعداد بالایی دارند که معلمان راهبر آنها برای تحرک علمی و بارش فکری هستند. اگر بهترین مدارس هم ساخته شود ولی معلمان و اساتید توانمند نداشته باشیم مسلماً خروجی مناسبی نخواهیم داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات توسعه‌ای استان افزود: طرح‌های بزرگی در زمینه زیرساخت‌ها، راه‌ و ... در حال اجرا است.

وی اذعان کرد: 5 طرح آبرسانی‌ بزرگ که بالغ بر چند هزار میلیارد تومان اعتبار تاکنون هزینه شده، گازرسانی به همه شهرهای استان، طرحهای توسعه‌ای برق، شیلات، اقتصاد، تجارت، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد گردشگری جزو طرحهای زیرساختی استان است.

کرمی بیان داشت: از اول دولت تاکنون 4500 کلاس درس به فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان اضافه شده است. آب دریا، موجودات، محصولات کشاورزی و ارتباط با کشورهای جهان از طریق دریا جزو پتانسیل اقتصاد دریا است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: محصولات کشاورزی این استان بی‌نظیر است که باید با روش‌های علمی و آموزش‌ روش‌های نوین در توسعه این محصولات اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل 30 درصد بخش طیور و مرغداری در داخل استان تامین می‌شد، اضافه‌کرد: ولی اکنون این رقم به 80 درصد رسیده و با رفع موانع تولید و تسریع در صدور مجوزها به بالای 100 درصد خواهیم رساند.

کرمی با تاکید بر عدم خام فروشی مواد معدنی، گفت: ساخت هفت کارخانه فرآوری مس آغاز شده که بزودی اولین کارخانه مس و طلا افتتاح خواهد‌ شد.

کرمی به تربیت نیروی ماهر و متخصص با توجه به گسترش فعالیت‌های توسعه‌ای اقتصادی تاکید کرد.

استاندار تصریح کرد: مرز خاکی و آبی، ارتباط با گستره جهانی و آسیای میانه و چین، بنادر استان، فعال کردن کریدورها، قراردادهای مشترک با شرکت‌های چند ملیتی از مزیت‌های توسعه‌ای استان است.

وی با مخاطب قرار دادن مسئولان بیان داشت: انجام کار برای رضایت پروردگار، برنامه‌ریزی، نوآوری و مطالعه و کار علمی را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710798

مهمترین اخبار ایران و جهان: