نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 13:30

مانور ساعت صفر در فرودگاه زنجان برگزار شد

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مانور ساعت صفر به منظور ارتقای آمادگی پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر در فرودگاه زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانور‌های عملیاتی منجر به ارتقا و رشد حداکثری نیروهای امدادی و عملیاتی در حوادث و وضعیت‌های اضطراری و پر خطر انجام می‌شود. 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: برگزاری مانور در فرودگاه  زنجان هر دو سال یک بار با حضور امدادگران، نجاتگران و با به‌کارگیری یک فروند بالگرد امداد ونجات براساس سناریوی فرضی در فرودگاه با همکاری هلال‌احمر استان زنجان برگزار می‌شود. 

وی گفت: این مانور فرضی با اهداف ارزیابی برنامه‌ها و شیوه‌های برخورد در وضعیت اضطراری مشخص شده، ارزیابی، رفع نقص احتمالی و همچنین فراهم کردن امکانات و تجهیزات امدادی، افزایش هماهنگی هلال‌احمر با دیگر ارگان‌ها و ارتقای توانایی، آمادگی نیروهای همه ارگان‌های درگیر در هنگام بحران برگزار شد. 

هاشمی خاطرنشان کرد: همکاری در امداد و نجات، جابه‌جایی و انتقال مصدومان و جان‌ باختگان به مراکز درمانی و عوامل قضایی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر  در حوادث‌های طبیعی و غیر طبیعی از دیگر اهداف برگزاری این مانور محسوب می شود. 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: مانور تمرین دو سالانه فرودگاه زنجان با حضور تیم‌های واکنش سریع، تیم آنست و تیم‌های امدادی و عملیاتی و بکارگیزی یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌‌احمر استان زنجان به منظور شناسایی بهتر ابعاد حوادث و سوانح‌های احتمالی برگزار شد. 

وی ادامه داد: در مانور فرضی نیروهای هلال‌احمر در کنار نیروهای امدادی آتش‌نشانی توسط یک فروند بالگرد هلال‌احمر عملیات اطفای حریق، انتقال مصدومان و امدادرسانی را انجام دادند. 

گفتنی است، مانور تمرین دوسالانه فرودگاه با همکاری سایر ارگان‌های عضو مدیریت بحران استان در فرودگاه زنجان در راستای افزایش توان امدادی نیروهای عملیاتی و امدادهوایی هلال‌احمر استان زنجان برگزار شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463947

مهمترین اخبار ایران و جهان: