نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 14:17

هوای یخبندان تا فردا در اردبیل حاکم می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی هوای سرد و یخبندان تا فردا در سطح استان به خصوص در جاده‌های کوهستانی گاهی توأم با کولاک برف حاکم می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز تا صبح فردا با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه، آسمان استان ابری بوده و در برخی مناطق به ویژه نواحی کوهستانی مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه هوای سرد و یخبندان تا فردا در سطح استان به خصوص در جاده‌های کوهستانی گاهی توأم با کولاک برف حاکم می‌شود، گفت: همچنین از بعدازظهر امروز ضمن وزش باد گاهی با سرعت تند دمای هوا کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با پایداری شرایط جوی آسمان استان صاف بوده و پدیده غالب وزش باد جنوبی در بعضی ساعت‌ها با سرعت تند تا نسبتاً شدید به ویژه در اواسط هفته آینده انتظار می‌رود.

محمدی خاطرنشان کرد: هوای سرد با کمینه دمای زیر صفر تا روز یکشنبه در ساعات شبانه و اوایل صبح تداوم دارد اما از روز یکشنبه به دلیل وزش باد گرمیج در طول روزها دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040432

مهمترین اخبار ایران و جهان: