نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 11:36

۳۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری آذربایجان غربی مصدوم شدند

ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:در اثر حوادث چهارشنبه سوری امسال ۳۱۱ نفر مصدوم شده اند.

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر محمد امین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر خصوص آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان افزود: در حوادث چهارشنبه سوری استان تا ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه ۳۱۱ نفر در استان مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه ارومیه با ۱۰۵ مصدوم، سلماس با ۳۸ مصدوم و چایپاره با ۲۷ نفر بیشتر تعداد مصدومان چهارشنبه سوری را داشتند.

ولی زاده با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان از ناحیه دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: از مصدومان ۶۸ نفر زن و ۲۴۳ نفر مرد بودند.

۳۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری آذربایجان غربی مصدوم شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از تعداد مصدومان ۲۸۲ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: ۲۸ نفر در بخش اورژانس استان تحت نظر بوده و یک نفر از در هفته گذشته در اثر انفجار مواد محترقه در استان جان خود را از دست داده است.

ولی زاده اضافه کرد: بیشتر مصدومان در استان در رده سنی نوجوان و جوانان هستند که به دلیل عدم مراقب از خود دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به مصدومیت‌های چشمی گفت: اغلب مصدومان از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند اما آسیب جدی و تخلیه تاکنون ثبت نشده است.

ولی زاده با اشاره به آماده باش بودن نیروهای اورژانس افزود: از روز سه شنبه ۱۰۵ اکیپ اورژانس در استان فعال است و به صورت آماده باش در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094276

مهمترین اخبار ایران و جهان: