نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 19:21

۶۵ هزار گردشگر در مراکز اقامتی اردبیل پذیرش شدند

سرعین- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ۲۴ اسفندماه سفرهای نوروزی به مقصد استان اردبیل آغاز شده و در این مدت ۶۵ هزار نفر در مجموعه‌های اقامتی استان پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب عصر یکشنبه در جریان بازدید از مراکز اقامتی سرعین اظهار کرد: تمام مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و توریستی استان در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند و پیش‌بینی می‌کنیم در ۲ روز آینده موج جدیدی از سفرها را به مقصد استان اردبیل شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی امسال با ماه مبارک رمضان سفرهای هموطنان کوتاه و در عین حال در مدت زمان اوایل فروردین ماه اتفاق می‌افتد که مراکز اقامتی و پذیرایی با مجوزهای صادر شده از سوی اماکن آماده ارائه سرویس‌دهی به مسافران با رعایت شئونات اسلامی را خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۳۷ منطقه گردشگری و بیش از یک‌هزار اثر تاریخی ثبت شده استان اردبیل در کنار طبیعت بکر و بی‌نظیر استان اردبیل پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود که موزه‌های استان نیز در این ایام آماده ارائه خدمات به هموطنان خواهند بود.

محمدی ادیب افزود: هموطنان برای تهیه سوغاتی نیز می‌توانند به مراکز و مجموعه‌های مختلف مراجعه کرده و نسبت به تهیه عسل، حلوای سیاه و سایر خوراکی‌ها و همچنین سوغاتی‌های صنایع دستی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر آمادگی خود را برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی انجام می‌دهند تا ما بتوانیم با توجه به رویداد ۲۰۲۳ ظرفیت‌های استان اردبیل را بیش از گذشته معرفی کنیم.

محمدی ادیب همکاری خوب آموزش و پرورش را در برپا کردن مجموعه‌های اقامتی موقت به ویژه مدارس و خانه‌های معلم یادآور شد و اضافه کرد: در کنار این ظرفیت‌های ایجاد شده در سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر، در سایر شهرها نیز سعی شده مجموعه‌های اقامتی مناسب در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۴۱ درصد افزایش ورودی مسافران را به مکان‌های گردشگری شاهد باشیم که در همین چند روز اخیر بر اساس آمار ارائه شده راهداری ۱۲۴ هزار تردد در این استان به ثبت رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100732

مهمترین اخبار ایران و جهان: