نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 12:01

ساخت ۱۳هزار واحد مسکونی در استان سمنان/ پرداخت تسهیلات ادامه دارد

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه ساخت ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است، گفت: روند اعطای تسهیلات مسکن نیز در استان آغاز شده است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ادامه داشتن شرایط ناپایدار جوی در هفته گذشته و بارندگی‌هایی که شاهد آن بودیم علی رغم تمام برکاتی که برای ما داشت سبب شد تا مصرف گاز در استان سمنان افزایش یابد، تاکید کرد: هماهنگی لازم بین بخشی برای امدادرسانی به جاده‌ها و راه‌های استان به خصوص در مناطق کوهستانی بسیار خوب بود و شاهد حضور راهداران و عوامل امدادی در تمام مسیرهای برف گیر استان بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مصرف سوخت اما با توجه به کاهش برودت هوا، شاهد افزایش بودیم، افزود: روند مصرف گاز در هفته گذشته روند صعودی را در استان سمنان به خود گرفت و در بخش گاز مشکلاتی را داشتیم و در نهایت سبب شد تا برای صنایع محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم.

محدودیت‌های گاز و برق

جانشین مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه البته محدودیت صنایع در زمینه گاز رسانی چندان چشم گیر نبود و با اطلاع رسانی قبل نیز انجام شد اما از مردم هم استانی درخواست داریم که صرفه‌جویی در مصرف گاز داشته باشند تا مجبور نشویم در هفته آتی نیز محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

حمیدی با بیان اینکه درخواست ما از مردم صرفاً به مصرف گاز ختم نمی‌شود بلکه نیاز است که در مصرف برق هم صرفه‌جویی داشت چرا که نیروگاه‌های ما با گاز کار می‌کنند، تاکید کرد: افزایش مصرف سوخت قطعاً بر عملکرد نیروگاه‌های استان سمنان هم اثرگذار است و در صورت کمبود مجبور به وضع محدودیت‌هایی برای صنایع هستیم.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های برق رسانی به صنایع نیز در چند روز اخیر انجام شد اما چندان گسترده نبود و در سطح چند کارخانه صنعتی محدود شد، افزود: امیدواریم با همراهی بیشتر مردم در هفته پیش رو شاهد اعمال محدودیت گاز و برق نباشیم.

آخرین وضعیت نهضت ملی

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین در ادامه برای مسکن ملی نیز توضیحاتی داد و گفت: ۱۳ هزار ۷۷۷ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است، ابراز کرد: در تمام شهرهای استان زمین برای متقاضیان تأمین شده و مشکلی از این بابت نداریم.

حمیدی با بیان اینکه ساخت دو هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های سمنان و دامغان آغاز شده است، افزود: تسهیلات بانکی به کسانی که درخواست مسکن ملی‌شأن را کامل کردند پرداخت شده و روند اعطای تسهیلات همچنان نیز ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041576

مهمترین اخبار ایران و جهان: