نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:02

حرمت ماه رمضان را در ایام نوروز حفظ کنید/ ضرورت توجه به هم‌نوعان در آغاز سال نو

امام جمعه شهرکرد گفت: در اطراف ما و همسایگی ما، برخی افراد در تهیه لباس، نیازمند کمک هستند، لذا در کنار تهیه لباس برای فرزندان خود، به فکر فرزندان دیگر هم باشید تا اگر کسی هم توان خرید ندارد بتواند سال نو را با حال خوب آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: امسال شروع سال نو با حلول ماه مبارک رمضان مصادف شده است و در این ایام توجه و کمک به هم‌نوعان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد افزود: در اطراف ما و همسایگی ما برخی افراد در تهیه لباس نیازمند کمک هستند لذا در کنار تهیه لباس برای فرزندان خود به فکر فرزندان دیگر هم باشید تا اگر کسی هم توان خرید ندارد بتواند سال نو را با حال خوب آغاز کند.

وی ادامه داد: معیشت هم‌نوعان خود را نیز مورد توجه قرار دهیم و با سر زدن به مراکز کمک‌رسان، ناتوان‌ها را توانمند سازیم و از خشم خدا دوری کنیم.

نکونام اظهار داشت: عید نوروز رسوماتی در پی دارد که اسلام با آن مخالفتی ندارد، اما در آداب عید روزه‌گرفتن، دعاکردن و نماز خواندن نیز بسیار اهمیت دارد و دستور استحبابی است که به یاد خدا باشیم و برای ساخت خود و نفس خود قدمی برداریم.

وی تصریح کرد: تلاش کنید در این ایام معصیت به زندگی راه پیدا نکند، حق کسی پایمال نشود و تفریحات سالم برگزار شود، آهنگ‌های مبتذل، مجالس دورهمی با نامحرم، بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها در شان مومنان نیست.

نکونام با اشاره به مصادف شدن ماه رمضان با ایام نوروز بیان کرد: روزه‌گرفتن در ایام پایانی ماه شعبان مستحب است و ماه رمضان نیز ماهی پر از برکت و مغفرت است که نفس‌کشیدن و خواب شما نیز عبادت است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: اگر برای روزه گرفتن نیز عذری دارید در ملا عام، تفرجگاه‌ها و مهمانی‌ها رعایت کنید و اقدام به روزه‌خواری نکنید.

وی با تقدیر از دولت در مهار قیمت ارز افزود: دشمن به دنبال ایجاد نابسامانی در بازار ارز بود، اما دولت توانست بر بازار مسلط شود و اجازه ندهد بیش از این ارز بالا رود، اما فروشندگان نیز باید انصاف را رعایت کنند و قیمت اجناس را پایین آورند با فشار کمتری بر مردم وارد شود.

نکونام  ادامه داد: دشمن در تلاش بود ایران را کشوری منزوی جلوه دهد، اما تعامل ایران با سایر کشورها توانست پروژه دشمن را شکست دهد و دستاوردهای قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورد.

وی اظهار داشت: مردم، شما صاحب اصلی این نظام هستید و دولت‌مردان باید قدر این نعمت را بدانند و در خدمت‌رسانی به مردم و اداره امور کوتاهی نکنند.

نکونام با اشاره به سالروز ارتحال سید احمد خمینی فرزند عزیز امام بیان کرد: سید احمد خمینی فردی امین بود که با حمایت از ولایت فقیه به تمام معنا در عرصه جهاد تبیین گام برداشت و جلوی بسیاری از تحریف‌ها را گرفت تا انقلاب در مسیر اصلی خود ثابت قدم بماند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097776

مهمترین اخبار ایران و جهان: