نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 16:27

آخرین اخبار از مرزهای شلمچه و چذابه ۴ روز قبل از اربعین

همه پای کار آمدند تا بهتر از گذشته به زائران حضرت امام حسین(ع) در اربعین سال 1445 هجری قمری خدمت کنند و سفری خوش برای آنها رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کم کم به بیستم ماه صفر نزدیک می‌شویم و بوی اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مشام می‌رسد و خیل عاشقان از سراسر گیتی راهی شهر عشق کربلای معلا می‌‌شوند.

همه پای کار آمدند تا بهتر از گذشته به زائران حضرت امام حسین(ع) در اربعین سال 1445 هجری قمری خدمت کنند و سفری خوش برای آنها رقم بزنند.

سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان

به همین منظور معاون اول رئیس جمهور به منظور آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره و بازدید از پایانه‌های مرزی وارد خوزستان دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و سردار شهید بهنام محمدی‌راد شد.‌

محمد مخبر امروز در سفری یک روزه به منظور آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره از طریق فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان وارد خوزستان شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که به منظور آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره به خوزستان سفر کرده است، در فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان، اظهار کرد: این طرح یک سابقه چهل و چند ساله دارد و متاسفانه سال ها مانده بود و چندبار اراده شد که طرح اجرایی شود اما نشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و اهتمام نخست وزیر این کشور مسایل اجرای این طرح حل شد و از امروز عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: همچنین امروز بازدیدی از مرز شلمچه خواهیم داشت و با زوار اربعین دیدار خواهیم کرد و پس از آن نیز در مرز مهران با زوار دیدار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال زیرساخت های وسیعی توسط دولت از سال گذشته تدارک دیده شد و کارهای مهمی در همه مرزهای خسروی و مهران و شلمچه و چذابه انجام شد.

مخبر عنوان کرد: دولت و مردم عراق همکاری خوبی در بحث اربعین داشته اند و روانی تردد از مرزها حاصل همین همراهی ها و همکاری ها است.

اینترنت رایگان در پایانه‌های مرزی خوزستان ارائه شد

همچنین به منظور ارائه تسهیلات ارتباطی به زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، اینترنت wifi رایگان نصب شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در همین ارتباط رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات خوزستان در گفت‌وگو با رسانه‌‌ها اظهار کرد: با توجه به ضرورت ارائه خدمات به زائران حسینی در ایام اربعین، مخابرات تمهیدات ویژه‌ای را برای پایداری ارتباطات و ارائه خدمات فنی از جمله توسعه شبکه فیبر، تأمین زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز سازمان‌های خدمات رسان، تقویت و افزایش ظرفیت شبکه، تأمین باتری و دستگاه‌های تولید برق رزرو در زمان قطعی برق و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز اپراتورهای ارتباطی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، صدا و سیما، پایانه‌های گمرک مرزی و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها و ادارات خدمات رسان به منظور تسهیل در ارائه خدمات و نصب و راه‌اندازی پرتابل‌های سیار در مسیر پیاده روی منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و همچنین خدمات غیر فنی نظیر تأمین اسکان و پارکینگ خودروهای همکاران زائر اندیشیده است.

 

 

وی افزود: در ادامه تسهیل و ارائه خدمات ارتباطی مطلوب به شرکت کنندگان در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی، با پیگیری و تلاش کارشناسان و متخصصان حوزه دیتای معاونت شبکه مخابرات استان با تأمین زیرساخت‌های ارتباطی، wifi  اینترنت رایگان در مرزهای خوزستان نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر مخابرات خوزستان ادامه داد: زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه برای استفاده از این خدمات رایگان می‌توانند در تنظیمات تلفن همراه خود، wifi  را روشن و tci wifi و پس از آن دکمه ورود گزینه ثبت نام موقت را انتخاب کنند.

فلاح زاده اضافه کرد: زائران پس از ثبت کد ملی خود و انتخاب کلمه بعدی، شماره همراه خود را وارد کرده و عملیات ثبت نام را انجام دهند.

وی ادامه داد: در بخش وارد کردن کلمه عبور، کدی را که به صورت پیامک برای مشترک ارسال می‌شود، وارد و پس از تأیید و پذیرفتن قوانین استفاده، به اینترنت wifi رایگان شرکت مخابرات ایران متصل شوند.

مدیر مخابرات خوزستان گفت: زائران حرم حسینی در صورت دریافت نکردن کد از طریق پیامک، می‌توانند از قسمت دریافت صوتی، نسبت به دریافت کد رمز وای فای رایگان اقدام کنند.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی شلمچه

وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی شلمچه و نحوه خدمات‌رسانی به زوار در این مرز بازدید کرد.

مهرداد بذرپاش امروز شنبه ۱۱ شهریورماه در سفر به خوزستان با حضور در پایانه مرزی شلمچه حضور یافتو از خدمات رسانی به زوار بازدید کرد.

وی همچنین از زیرساخت‌های آماده شده در این پایانه ‌مرزی و مواکب دیدن و بر تسهیل تردد روان زوار از این مرز تاکید کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون اول رئیس جمهور به خوزستان سفر کرده است.

بازدید معاون اول رئیس جمهور از شلمچه

معاون اول رئیس جمهور نیز در سفر خود از پایانه مرزی شلمچه و نحوه خدمات رسانی به زوار در این مرز بازدید کرد.

محمد مخبر امروز، ۱۱ شهریورماه در سفر به خوزستان با حضور در مرز شلمچه از نحوه خدمات رسانی به زوار در این مرز دیدن کرد.

وی همچنین از زیرساخت‌های آماده شده در این پایانه‌مرزی و مواکب بازدید کرد.

مخبر در این بازدید که علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان همراه او بود با جمعی از زوار و مردم حاضر در مرز شلمچه دیدار و با آن ها به گفت و گو پرداخت.

مواکب به خدمات‌رسانی خود پس از اربعین ادامه دهند

معاون اول رئیس جمهور گفت: موکب های ایرانی باید تا ۴ یا ۵ روز پس از اربعین نیز به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امروز در جلسه جمع بندی سفر به خوزستان، ضمن تسلیت ایام اربیعن حسینی، اظهار کرد: در بحث اربعین حسینی آسیب شناسی از سال گذشته انجام و پس از آن برنامه ریزی بسیار خوبی برای رفع نواقص انجام شد که همه این اقدامات یک الگو شده است.

وی افزود: سال گذشته مردم ساعت ها در مرزها گرفتار بودند به شکلی که مجبور بودیم برای مثال در مرز مهران به صف‌های کیلومتری مردم به شکل هوایی آب و غذا برسانیم.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت با مسئولیت شخص رئیس جمهور بر روی نقاط آسیبی که در سال گذشته به ویژه در بحث زیرساخت‌ها وجود داشت، وقت کافی گذاشت و برنامه ریزی کرد تا مسائل و مشکلات را مرتفع کند.

مخبر با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی در اربعین امسال کار فوق العاده‌ای انجام داده است، عنوان کرد: چهار خطه شدن مسیرهای منتهی به مرزها و هزینه کرد بیش از ۷۰۰ میلیارد در بحث فنی و مهندسی محورها طی ۴ ماهه یک کار بزرگ است.

وی افزود: امسال با یک کار جمعی با محوریت ستاد اربعین و حضور و همراهی مردم و نهادهای انقلابی و اسلامی و همچنین گروه های جهادی شاهد این اتفاقات خوب در مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از خصوصیات اصلی دولت مردم محور بودن آن است، گفت: امروز وقتی در ورودی و خروجی مرز شلمچه حاضر شدیم کسی گله و شکایتی نداشت. در کشور عراق نیز همه مردم رضایت داشتند و مشکلی وجود نداشت.

مخبر با بیان اینکه از همکاری و همراهی دولت و مردم عراق به جد تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: همکاری دو دولت شرایط بسیار خوبی را در این ایام رقم زده است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم به تدریج در حال بازگشت از سفر اربعین هستند، ادامه داد: موضوع برگشت زائران و همچنین حمل و نقل آنها رها نشود. در عراق رسم است که وقتی اربعین تمام می‌شود دیگر موکبی فعالیت نمی‌کند و به نوعی زائرانی که در حال برگشت هستند کسی از آنها پذیرایی نمی‌کند و از این رو موکب‌های ایرانی باید تا ۴ یا ۵ روز پس از اربعین نیز به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به همکاری دولت عراق در بحث حمل و نقل زوار از نجف و کربلا به مرزها، خاطرنشان کرد: نخست وزیر عراق در این زمینه قول داده تا این مسئله را پیگری کند.

هیچ یک از مرزهای کشور مشکل حمل و نقل نداشته‌ایم

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در جلسه جمع‌بندی سفر دکتر مخبر معاون اول ریاست جمهوری به خوزستان که در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: در شش پایانه مرزی مهران، شلمچه، چذابه، تمرچین، خسروی و باشماق اقدامات مفصلی در چند ماهه منتهی به اربعین از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام داده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما راه‌های مواصلاتی به پایانه‌های مرزی بود که همه ساله مشکلاتی در این بخش ایجاد می‌شد اما خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این محورها انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مسیر ایلام به مرز مهران اتفاقات خوبی افتاده و کل مسیر ۹۳ کیلومتری چهارخطه شده است. همچنین همه پایانه برکت که سال گذشته خاکی بود، آسفالت و برای آسایش زوار سایبان نصب شده است.

 

بذرپاش عنوان کرد: در پایانه شهید سلیمانی در مرز مهران اقداماتی از جمله مسقف کردن پایانه و نصب مه پاشانجام شده است. همچنین در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: در پایانه مرزی چذابه ۵۰ هزار پارکینگ و در پایانه مرزی شلمچه نیز زیرساخت‌های خوبی آماده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرز خسروی نیز ۳۵ کیلومتر باقی مانده منتهی به این مرز چهارخطه شد. همچنین در خود پایانه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

 

بذرپاش عنوان کرد: تاکنون در هیچ کدام از پایانه‌های مرزی کشور مشکل حمل و نقل به وجود نیامده است و امیدواریم در موج برگشت‌ها نیز بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و با مشکلی مواجه نشویم.

عبور بیش از ۸۷ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز چذابه

بر اساس آمار ارائه شده تا دهم شهریور در مجموع تعداد 87 هزارو 229 زائر ایرانی و اتباع از پایانه مرزی چذابه تردد کردند.

محمد خانچی فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با آخرین وضعیت تردد زائران اربعین از پایانه مرزی چذابه تا دهم شهریور، اظهار کرد: تا کنون تعداد 28 هزارو 971 نفر ایرانی از این مرز به سمت عراق خارج و تعداد 20 هزارو 741 زائر وارد کشور شدند.

 

وی  با اشاره به تردد اتباع خارجی از پایانه مرزی چذابه، افزود: تا کنون تعداد 36 هزارو 517 زائر اتباع خارجی از این مرز به سمت عراق خارج و تعداد 391 نفر وارد کشور شدند.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز چذابه با اشاره به افزایش تردد زائران نسبت به اربعین سال گذشته در همین زمان، گفت: در مجموع تعداد 87 هزار و 229 زائر ایرانی و اتباع از پایانه مرزی چذابه تردد کردند.

خروج بیش از 3 میلیون زائر از کشور

همچنین تاکنون 3 میلیون و 350 هزار زائر به قصد زیارت عتبات عالیات از کشور خارج شده‌اند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر نیز به کشور بازگشته‌اند.

در همین ارتباط سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور امروز در حاشیه افتتاح خط راه آهن شلمچه – بصره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال حاضر شرایط تردد در تمامی مرزها بسیار خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

وی در خصوص آخرین آمار تردد زائران گفت: تا کنون 3 میلیون و 350 هزار زائر از ایران خارج شدند و حدود یک میلیون و 400 هزار زائر نیز به کشور بازگشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481732

مهمترین اخبار ایران و جهان: