نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 02:56

پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد ۲۵ شهریور به یونسکو می‌رود

خرم‌آباد - معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد ۲۵ شهریور به یونسکو ارسال می‌شود، آخرین خبرها از وضعیت هتل «صخره‌ای» را اعلام کرد.

رضا دالوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع ساماندهی حریم قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»، اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های اصلی در حوزه گردشگری، قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» است.

ساماندهی حریم «فلک‌الافلاک» تا ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه قسمتی از ضلع شمالی این قلعه تملک شد، اما ضلع جنوبی آن به‌خاطر مشکلات و کمبودهای اعتباری هنوز تملک و ساماندهی نشده است، عنوان کرد: با توافقی که با سپاه داشتیم، در صورت تأمین اعتبار به‌موقع که البته بخشی از آن تأمین شده، در سال ۱۴۰۳، ضلع جنوبی قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» نیز ساماندهی و تملک می‌شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان، بیان داشت: در ادامه ثبت جهانی قلعه «فلک‌الافلاک» در استان پیگیری خواهد شد.

پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد ۲۵ شهریور به یونسکو می‌رود

دالوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پرونده اولیه ثبت جهانی دره خرم‌آباد در ۲۵ شهریورماه به یونسکو ارسال می‌شود، عنوان کرد: اگر بتوانیم این را به ثبت برسانیم، در بحث جذب گردشگران خارجی موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به پرونده ثبت جهانی روستای «بیشه» نیز گفت: این پرونده به سازمان جهانی، جهانگردی ارسال شده و در حال ارزیابی است، اگر این امر نیز تحقق یابد، شاهد توسعه حوزه گردشگری در استان خواهیم بود.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین به کاوش شهر شاپورخواست در شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: کار در این زمینه در حال انجام است و حتماً ادامه خواهد داشت.

آخرین خبرها از هتل «صخره‌ای»

دالوند همچنین به هتل «صخره‌ای» خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: من پرونده این هتل را مطالعه کردم، بنا بود سال ۷۶ به بهره‌برداری برسد، این در حالی است که باگذشت ۳۰ سال به‌خاطر اختلافاتی که بین سرمایه‌گذار و شهرداری وجود داشت، عملیاتی و بهره‌برداری نشد.

وی، تصریح کرد: تقریباً سه تا چهار ماه جلسات متعدد و ماهانه‌ای برگزار کردیم، الان مشکل هتل «صخره‌ای» با شهرداری کامل حل شده، مجوز صادر شده و سرمایه‌گذار هیچ مانعی برای ادامه کار ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474332

مهمترین اخبار ایران و جهان: