نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 21:57

کره تایمز: کره شمالی جت‌های «میگ» را به پهپاد انتحاری تبدیل می‌کند

رسانه‌های کره جنوبی مدعی شدند کره شمالی صدها جنگنده «میگ» خود را با استفاده از سامانه خلبان خودکار به پهپادهای انتحاری تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه مدعی شدند کره شمالی صدها جنگنده «میگ» خود را به عنوان بخشی از پروژه نوسازی نظامی به پهپادهای کامیکازه (انتحاری)  تبدیل می‌کند.

به گزارش وبگاه «دیفنس پست» به نقل از «کره تایمز» این تغییر کاربری شامل مسلح کردن این جنگنده‌ها با مهمات هدایت شونده دقیق است.مقام‌های آگاه کره جنوبی مدعی شدند که پهپادهای انتحاری برای حمله به اهداف صنعتی و زیرساختی کره جنوبی در نظر گرفته شده‌اند. به گفته تحلیلگران، کره شمالی ۴۶۵ جنگنده از جمله انواع «میگ-۱۷»، «میگ- ۱۹»  «میگ-۲۱»، «میگ-۲۳» و  «میگ-۲۹» دارد.

سرهنگ «هونگ سونگ پیو» تحلیلگر ارشد نظامی کره جنوبی به کره تایمز گفت:«ارتش کره جنوبی برای این نوع تهدید نظامی آماده شده است.»

چندی قبل نیروی هوایی کره شمالی در  رزمایش بزرگ ۱۵۰ جنگنده خود را به پرواز درآورد. نیروی هوایی کره شمالی برای این رزمایش مدت‌ها تمرینات فشرده‌ای انجام ‌داد و هواپیماهای بسیاری در این رزمایش شرکت کردند. «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی و مقامات نیروی هوایی نیز از نزدیک ناظر این تمرین هوایی بودند. 

سونگ پیو گفت که پیونگ یانگ در دهه هشتاد میلادی از یک سامانه خلبان خودکار از راه دور بهره می‌برد و قادر به تولیدعملیات و نگهداری پهپادهای انتحاری است.

وی همچنین نسبت به نادیده گرفتن قابلیت‌های پهپادهای تازه رونمایی شده کره شمالی که شبیه پهپادهای «ام کیو-۹ ریپر» ساخت آمریکا هستند، هشدار داد و گفت: «برخی می‌گویند این پهپاد شبیه "گلوبال هاوک" است، اما قابلیت‌های آن مشکوک است. فکر می‌کنم پهپاد کره شمالی پیشرفته‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود.»

کره شمالی اواخر سال گذشته چند پهپاد نظامی به حریم هوایی کره جنوبی اطراف «سئول» ارسال کرد و توانایی پهپادی خود را نشان داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474176

مهمترین اخبار ایران و جهان: