نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 13:58

هنرمند اردبیلی در جشنواره بین‌المللی «عکس پنج» خوش درخشید

اردبیل-مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمند اردبیلی با کسب جایزه نفر اول بخش ویدئوآرت در چهارمین جشنواره بین‌المللی «عکس پنج» خوش بدرخشد.

مهیار سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آئین چهارمین جشنواره بین‌المللی «عکس پنج» و بزرگداشت عباس کیارستمی با حضور هنرمندان داخلی و خارجی روز پنجشنبه یک تیرماه ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ عکس از ایران، ایتالیا، تایلند، فرانسه، امارات، افغانستان، ترکیه، ژاپن، برخی کشورهای آمریکای جنوبی به این جشنواره ارسال شده بود.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: در آئین اختتامیه، هنرمندانی از ایران، ژاپن و ترکیه در بخش‌های نگاه نو، عکاسی و ویدئو آرت موفق به دریافت جایزه شدند که «سجاد دادپور» هنرمند اردبیلی جایزه نفر اول بخش ویدئو آرت را از آن خود کرد.

سپهری که از استان اردبیل با بیان اینکه «رحمان مجرد» نیز راه‌یافته بخش عکس چهارمین جشنواره بین‌المللی «عکس پنج» بود، گفت: امسال فرانک باکویت از آلمان، آیاکو تاکایشی از فرانسه، لیلی گلستان از ایران، علیرضا شادی زاده از ایران، علیرضا کانجی از ایران، مجید طالبی از ایران، عادل هرویان از ایران، تاهیر عکاس مشهور از ترکیه، ماری زامیونا عکاس ایتالیایی هیئت داوران این دوره از جشنواره بودند.

وی خاطرنشان کرد: ریاست هیئت داوران به عهده «ناکافوجی» از عکاسان به نام ژاپن و جهان بود که تا به امروز حدود ۱۳ بار رئیس هیئت داوران در جشنواره‌های مختلف در سراسر دنیا بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305376

مهمترین اخبار ایران و جهان: