نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 11:41

سفیر شیطان بزرگ از عراق اخراج شود

در سایه افزایش خشم عمومی نسبت به مداخلات آمریکا، یکی از مسئولان جنبش مردمی عراق خواهان بسته شدن سفارت واشنگتن در بغداد و اخراج سفیر آمریکا از این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین علی الکرعاوی» یکی از مسئولان جنبش مردمی عراق (الحراک الشعبی) تاکید کرد که این کشور به دلیل مداخلات سفیر آمریکا در بغداد، با مشکلات زیادی رو به رو شده است.

وی در ادامه افزود: مداخلات آمریکا از گذشته حاکمیت ملی عراق را نقض کرده و می‌کند. این کشور همچنان به دنبال تحقق اهداف شرورانه خود در عراق در چارچوب آشوب افکنی در این کشور است.

الکرعاوی اضافه کرد: حضور آمریکایی‌ها در داخل عراق، تهدیدی علیه حاکمیت ملی این کشور و نظام آن به شمار می‌رود. سفارت آمریکا در عراق باید بسته شده و سفیر واشنگتن از خاک این کشور، اخراج شود.

وی تاکید کرد: اقدامات سفیر آمریکا در عراق مداخله آشکار در امور داخلی این کشور بوده و باید فوراً یک موضع ملی از سوی تمام جریان‌ها علیه این اقدامات اتخاذ شود. سفیر شیطان بزرگ یعنی آمریکا، از حد و مرز خود عبور کرده است.

شمار زیادی از مردم عراق روز گذشته در بغداد پایتخت این کشور در اعتراض به دخالت‌های سفیر آمریکا در امور این کشور به خیابان‌ها آمدند. بنابر اعلام منابع عراقی، جنبش نجباء با صدور بیانیه‌ای مردم عراق را به مشارکت در این تظاهرات ضد آمریکایی فراخوانده بود.

همچنین دیگر گروه‌های سیاسی و ملی عراقی بر لزوم توقف دخالت‌های آمریکا به ویژه از سوی سفیر این کشور در امور عراق تاکید کرده اند.

تظاهرات کنندگان در جریان این تجمع گسترده ضمن محکومیت دخالت‌های آمریکا در امور عراق، خواستار توقف اظهارات مداخله جویانه سفیر این کشور در بغداد شدند. همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی این اعتراضات انتشار گزارش‌هایی درباره برنامه‌ریزی آمریکا برای هدف قرار دادن رهبران گروه‌های ملی و مقاومتی عراقی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359832

مهمترین اخبار ایران و جهان: