نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 08:53

کرمانشاه ۸۲۰ هزار مشترک برق دارد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت صرفه جویی مصرف برق توسط مشترکان، گفت: کرمانشاه ۸۲۰ هزار مشترک برق دارد.

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برق به عنوان بزرگترین زیرساخت در تمام فعالیت‌های امروز بشر نقش دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ برق در شهرهای استان ۱۰۰ درصد و در روستاها نیز به بیش از ۹۹.۸ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ پست فوق توزیع در استان کرمانشاه فعال است، افزود: ۳۱۴ فیدر ۲۰ کیلووات انرژی را از پست‌ها می‌گیرند و معبرهای اصلی توسط ۱۹ هزار و ۵۰۰ ترانسفورماتوری که وظیفه تغییر ولتاژ را دارند به دست مصرف کننده می‌رسانند و همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف انرژی برق را به ۸۲۰ هزار مشترک در استان می‌رساند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری باید در مصرف صرفه جویی کنند و همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران و توافق بین وزارت نیرو و صنعت، صنایع باید نصف روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ با شرکت توزیع برق برای صرفه جویی در مصرف برق همکاری داشته باشند.

مرادی با تاکید بر اینکه برق صنایع به هیچ عنوان محدود نمی‌شود، گفت: جابجایی روز تعطیل از روز جمعه به یکی از روزهای هفته یکی دیگر از برنامه‌های ما در راستای مدیریت مصرف برق در صنایع است که با توجه به مدیریت بار امسال برق بیشتری به صنایع اختصاص داده‌ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه طبق توافق انجام شده با کشاورزان آنها پنج روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۸ با شرکت توزیع برق همکاری می‌کنند و به ازای این همکاری ۱۹ ساعت برق باقیمانده را رایگان دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص روشنایی پارک و خیابان‌ها، بیان کرد: طبق دستورالعمل بایستی روشنایی عمومی را نیز ۵۰ درصد تعدیل کنیم که این موضوع بخاطر اولویت داشتن تأمین برق منازل نسبت به پارک‌ها و خیابان‌ها می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320732

مهمترین اخبار ایران و جهان: