نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 17:21

طراحی یادمان‌های جغرافیامحور از کارهای ماندگار کنگره شهداست

دبیرکل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان گفت: طراحی المان و یادمان‌های جغرافیامحور یکی از اقدامات ماندگار کنگره دوم شهدا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در آئین رونمایی پیکرواره شهید گمنام در امامزاده خضر(ع) اظهار کرد: در نقاط مختلف استان به پاس احترام به شهدا المان‌هایی با تلاش اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طراحی شده که اقدامی تحسین‌برانگیز است.

وی تصریح کرد: نزدیک به دو سال است که در کنگره شهدای والامقام استان، برنامه‌هایی در حال انجام است، امروز و در راستای اجلاسیه، خیلی از برنامه‌ها انجام شده که جای قدردانی دارد.

دبیرکل دومین‌کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان ادامه داد: یکی از این کارهای ماندگار، طراحی و نصب یادمان‌های جغرافیامحور بوده که در سطح استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همدان در جنگ تحمیلی ۳۰۰ بار مورد بمباران و تهاجم دشمن قرار گرفت. این نقاط برای همه مهم است و برای اینکه یاد و نام شهدا برای نسل‌های آینده در ذهن بماند، نیاز است چنین اقداماتی انجام شود.

مجیدی بیان کرد: به برکت خون شهدا و به عظمت این عزیزان، امروز بزرگ‌ترین ابرقدرت‌ها فکر تهاجم به نظام جمهوری اسلامی را هم به ذهن راه نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم، اضافه کرد: شهدا روزی که نیاز بود پای کار آمدند و جان خود را فدا کردند، برماست که بهترین جایگاه‌های شهر را برای شهدا ببینیم، چراکه بهترین امنیت را برای ما تامین کردند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534132

مهمترین اخبار ایران و جهان: