نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 20:06

توافق هند با آمریکا برای خرید‌های نظامی مهم

منابع خبری روز یکشنبه گزارش کردند که هند و آمریکا از پیشرفت در توافق‌های نظامی مهم و مشارکت در مواجهه با چالش‌های ژئوپلیتیکی منطقه خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هند و آمریکا از پیشرفت در قراردادهای نظامی مهم خبر داده‌اند و ملاقات روز جمعه وزرای خارجه خود را  مشارکت رو به رشد در مواجهه با چالش‌های ژئوپلیتیکی منطقه خواندند.

به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور جمعه گذشته با «سوبرهمانیام جایشانکار» و «راجنات سینگ» وزرای خارجه و دفاع هند در دهلی نو به عنوان بخشی از گفت‌وگوی سالانه «۲+۲ »که بر منطقه هند و اقیانوس آرام متمرکز بود، دیدار کردند.

وزیر دفاع هند گفت که قرارداد بیش از سه میلیارد دلاری هند برای خرید ۳۱ پهپاد رزمی ساخت شرکت «جنرال اتمیکس» نیز در حال بررسی است وهند منتظر است تا این شرکت مجوزهای دولت آمریکا را برای مراحل بعدی دریافت کند. وی بدون اشاره به جزئیات افزود که واشنگتن چندین خودروی جنگی را نیز پیشنهاد داده است.

روابط هند و آمریکا در دو دهه گذشته به طور پیوسته در چندین جبهه قوی‌تر شده است، اما دهلی نو همچنان روابط دیرینه با روسیه را حفظ کرده و این باعث ناامیدی غرب در بحبوحه جنگ در اوکراین شده است.

در تحولی دیگر، چین همسایه تنش دار در نمایش قدرت به رقبا چند روز دیگر رزمایش چند ملیتی با محوریت برقراری امنیت دریایی برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری «شینهوا» روز یکشنبه گزارش داد که  نیروهای مسلح چین در اواسط تا اواخر نوامبر یک رزمایش نظامی مشترک با پنج کشور واقع در جنوب شرق آسیا برگزار خواهد کرد.

در این این رزمایش که در «گوانگدونگ» در جنوب چین برگزار می‌شود، نیروهای مسلح کامبوج، لائوس، مالزی، تایلند و ویتنام حضور خواهد بود. ارتش چین اعلام کرده که این رزمایش‌ها برعملیات ضد تروریسم و ایمنی دریایی متمرکز خواهند بود.

وزارت دفاع هند نیز  به تازگی  از آزمایش یک موشک بالستیک برد کوتاه برای استقرار در مرز این کشور با چین و پاکستان خبر داد. یک مقام دفاعی هند گفت که یگان موشکی این کشور  یک موشک بالستیک برد کوتاه سطح به سطح به نام «پرالی» را از جزیره «عبدالکلام» در سواحل «اودیشا» با موفقیت آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند ساخته شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569732

مهمترین اخبار ایران و جهان: