نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 15:52

سرنوشت فلسطین به عملکرد مردم فلسطین گره خورده است

وزیر کشور گفت: سرنوشت ملت فلسطین به سرنوشت امت اسلام مربوط است و اگر جهان اسلام به بخشی از پیکره خود بی تفاوت باشد و کاری نکند، مفهوم امت اسلامی از دست خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،احمد وحیدی وزیر کشور در سفر یک روزه خود به استان البرز که همراه با رییس جمهور بود، با بیان اینکه سرنوشت ملت فلسطین به سرنوشت امت اسلام مربوط است؛ اظهار کرد: اگر امت‌ اسلامی  ببیند بخشی از پیکره اش در حال از بین رفتن است و ساکت بنشیند و کاری نکند،جهان اسلام  مفهوم واقعی  خود را از دست می‌دهد و به  کشورهای موسوم به کشورهای اسلامی تبدیل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه اتفاقات و جریانات غزه همه مسائل جهان اسلام را حل کرد؛ گفت:  توطئه شوم  قرآن سوزی،  برنامه منزوی کردن مردم فلسطین و به حاشیه راندن آنها، از بین بردن مسجدالاقصی  و نفوذ رژیم صهیونیتی از طریق ارتباط با کشورهای اسلامی از هم پاشیدن آنها، در جریانات غزه حل شد.  آنها می‌خواستند عنصر متحد کننده و یکپارچه کننده جهان اسلام که مهمترین موضوع آن  مسئله فلسطین است، از بین برود و دیگر اسمی از جهان اسلام نماند.  اما جریانات غزه همه اینها را برطرف کرد.  

وزیر کشور با بیان اینکه امروز وجدان خوابیده دنیای غرب بیدار شده است، افزود: البته غرب  نشان داده است انسان‌های حق طلبی در غرب وجود دارد و این تظاهرات‌ها و حمایت‌ها از مردم غزه و فلسطین  کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: در دنیای اسلام هم اتحاد کشورهای اسلامی بیشتر شده است. اگرچه برخی کشورهای اسلامی در حمایت از غزه کاری انجام ندادند و باید گام‌های دیگری بردارند. آنهایی که با صهیونیست ها رابطه دارند، باید ارتباطشان را قطع کنند، اما درمجموع حرکت روبه جلو بوده است. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه در این حرکت بزرگ رژیم صهیونیستی از درون  در حال پوسیدگی است، گفت: تقریبا بیش از ۵۰ مورد تظاهرات در داخل گروه های رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است. در جمعیت ۴۰۰ هزار نفری تلاویو تظاهرات ۲۰۰هزار نفره برگزار شده و  این رژیم از درون در حال پوسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه تحلیل های نادرستی در خصوص موضع گیری جمهوری اسلامی در مقتبل رژیم صهیونیستی وجود دارد؛ بیان کرد:  برخی ها حتی خودِ فلسطینی‌ها در قضیه قرارداد اسلو  فکر می کردند که چرا جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی مخالفت می کند.  حالا مشخص می‌شود چقدر تحلیل های شخص مقام معظم رهبری درست است.

وحیدی گفت: تحلیل های مقام معظم رهبری  قضایا را به این نقطه رسانده است و  اگر ایشان ذره‌ای نیخ استند به این نظرات توجه کنند قطعا ما به  این نقطه نمی رسیدیم.‌ وجود چنین رهبری که  جریان مقاومت را از نقطه ای به تغییر هدایت کرده و در این پیچش تاریخی نقش تعیین کننده ای دارد، مایه مباهات ایران و جهان اسلام است. در جایی ازمنطقه قرار گرفته ایم که بسیاری از حوادث و مسائل ناشی از آن  شکل نی گیرد و برای همین آمریکا وارد  شده است.

وی با اشاره به حضور چندین باره  اخیر رئیس جمهور و  سایر مقامات امریکا در سرزمین های اشغالی، گفت: ترس و نگرانی  امریکا از  جمهکری اسلامی موجب شد از جنایات صهیونیست ها حمایت کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597976

مهمترین اخبار ایران و جهان: