نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 10:53

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید فاز ۲ طرح تأمین آب اراضی امامزاده جعفر،خان احمد هابا اعتباری بیش از ۸۵۳میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در دست اجراست.

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های تاثیرگذار و مهمی در گچساران توسط آب منطقه ای در دست اجراست.

وی بیان کرد: فاز ۲ طرح تأمین آب اراضی امامزاده جعفر، خان احمدها با اعتباری بیش از ۸۵۳ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در دست اجراست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح های متعدد در دستور کار آب منطقه ای در گچساران تصریح کرد: طرح تامین آب اراضی امامزاده جعفر، ماهور باشت (تعمیرات ایستگاه پمپاژ) با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و اعتبار ۴۵ میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اقدام است.

مصلح عنوان کرد: طرح آبرسانی به دشت لیشتر با ۲۵۰ میلیارد ریال و ۶۵ رصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های فعال در گچساران است.

وی با اشاره به اعتبار ۱۹۵ میلیارد ریالی اختصاص یافته به طرح آبرسانی به دشت مور گفت: این طرح آبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون بازنگری مجدد شده و اسناد آن برای برگزاری مناقصه آماده شده و در دی ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین طرح تعمیرات ایستگاههای پمپاژ لیشتر فعال بوده و پیمانکار در جال اجرای ابنیه و محوطه سازی ایستگاه‌های پمپاژ آن است.

مصلح با اشاره به فعال بودن پیمانکار اجرایی طرح آبرسانی به خان احمدها بیان کرد: تمام قطعات الکتریکال ایستگاه پمپاژ خان احمد خریداری شده و در حال نصب بوده و استارت آزمایشی آن به زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: در صورت تعمیرات چهار دستگاه دیگر از الکترو پمپ های ایستگاه پمپاژ فاز اول طرح آبرسانی به خان احمدها و اتصال آن به حلقه رینگ اتصال می توان بخشی از اراضی کشاورزی دشت خان احمد را تامین آب کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک به وسعت ۳۰۰ هکتار به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و هم اکنون خط انتقال اصلی تامین آب اراضی کشاورزی ابرزی به طول ۵/۷ کیلومتر با قطر ۸۰۰ میلیمتر در حال اجراست که تا دهه فجر امسال آب سد کوثر با لوله وارد ابرزی خواهد شد. 

مصلح اضافه کرد: این طرح ملی  هم اکنون با برگزاری چهار مناقصه با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال فعال است.

وی گفت: طرح آبرسانی نازمکان بیش از ۹۸درصد پیشرفت دارد و این طرح آبی هم اکنون بیش از ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی منطقه روستاهای رودبال ،سید جمال الدین، نازمکان ها، سرتیره و گبرستان را تامین آب می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال نیز حدود بیش از 110 میلیارد ریال برای تکمیل طرح در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592032

مهمترین اخبار ایران و جهان: