نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 21:26

سبزوار به عنوان شهر دوستدار کتاب و نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار گفت: در هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، این شهرستان به عنوان دوستدار کتاب و جزو ۱۲ شهر منتخب پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

رضا شجاع مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شانزدهم مرداد با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۱۰۵ شهر وارد این رقابت شدند که ۷۶ شهر به طور کامل مراحل ارسال مدارک و ثبت نام را طی کردند و در نهایت ۱۲ شهر به عنوان شهرهای دوست‌دار کتاب انتخاب شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار بیان‌داشت: در هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، سبزوار به عنوان دوستدار کتاب و جزو ۱۲ شهر منتخب پایتختی کتاب ایران معرفی شد.

شجاع مقدم اضافه کرد: ۲۴ مرداد سال جاری طی مراسمی با حضور اعضای دبیرخانه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، اعضای شورا و هئیت داوری و مسئولان و نمایندگان ۱۲ شهر، به طور رسمی رقابت نهایی بین ۱۲ شهر برای معرفی پایتخت کتاب ایران برگزار و هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431276

مهمترین اخبار ایران و جهان: