نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:52

شرایط جوی برای رفت و آمد دریایی در خلیج فارس مساعد است

بندرعباس - هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: در ساعت های صبح تا ظهر (دوشنبه) شرایط جوی برای رفت و آمدهای دریایی در خلیج فارس مساعد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی قشم اعلام کرد: در روز جاری در ساعت های صبح جوی آرام و در ساعت های بعدازظهر ناپایداری های جوی در ارتفاعات استان، برخی مناطق مرکزی و محدوده تنگه هرمز پیش بینی می شود.

از این رو توصیه می شود رفت و آمد شناورها به ویژه سبک صیادی و قایق های تفریحی در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب با احتیاط صورت پذیرد.

در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان و برخی نقاط ساحلی و دریایی به ویژه تنگه هرمز، رشد و گذر ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، تُندباد لحظه ای، گرد و غبار و متلاطم شدن موقت دریا خواهد شد.

در دیگر نقاط مرکزی استان هرمزگان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع تُندباد لحظه ای و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

توصیه می شود با توجه به ماهیت رگباری بارش ها و تقویت نقطه ای آن، شهروندان و هم استانی ها از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود.

امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) با توجه به تشدید سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال رخداد گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان هرمزگان نیز پیش بینی می شود. از نظر دمایی در ۲ روز آینده، افزایش نسبی دما بین یک تا سه درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

بیشینه دما و رطوبت در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۱ درصد و شهر قشم ۳۲ و ۸۶ درصد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441232

مهمترین اخبار ایران و جهان: