نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:32

طرح امنیتی ویژه عراق برای حفاظت از دکل‌های برق

فرماندهی عملیات مشترک عراق از اجرای طرح امنیتی ویژه برای حفاظت از دکل‌های برق در قبال هرگونه اقدام خرابکارانه و تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق، از طرح جدید امنیتی برای حفاظت از برج‌های انتقال برق در قبال حملات تروریستی و استقرار مجدد یگان‌های امنیتی و انجام عملیات‌های ویژه خبر داد. 

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، تصریح کرد: «فرماندهی عملیات مشترک عراق طرح ویژه‌ای برای محافظت از دکل‌های برق در مقابل حملات تروریستی آماده کرده است. این طرح، شامل افزایش تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی، استقرار مجدد ویگان‌های نظامی و همچنین نظارت بر دکل‌ها از طریق هواپیماهای شناسایی و همکاری با شهروندان برای حفاظت از آن است».

وی افزود: «این طرح، همچنین شامل انجام عملیات ویژه، افزایش نگهبانی از دکل‌های برق و حصول اطمینان از خطوط انتقال و نیروگاه‌های برق و محافظت از آن‌ها در برابر هدف‌گیری به‌ویژه در تابستان خواهد بود».

برج‌های انتقال برق در مناطق دور دست و به دور از حضور نیروهای امنیتی در استان‌هایی چون دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین اغلب هدف حملات تروریست‌های داعش قرار می‌گیرد و این موضوع در طول ماه‌های گرم سال، با هدف بحران‌آفرینی در داخل این کشور صورت می‌گیرد.

شنبه پیش (۲۹ جولای) بود که منابع عراقی اعلام کردند، خط انتقال برق صلاح الدین - حدیثه در پی اقدامی خرابکارانه از دسترس خارج شده است. دلیل این امر، انفجار چند بمب در نزدیکی چند دکل برق بود که در پی آن، سه دکل سقوط کرد و جریان برق در این خط انتقال برق قطع شد.

در همان روز وزارت برق عراق از آتش‌سوزی در نیروگاه مبدل البکر در استان بصره و قطع خطوط انتقال نیز و اختلال در شبکه و توقف واحدهای مولددر نیروگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد که شبکه برق عراق به دلیل کمبود سوخت و افزایش تقاضا برای مصرف و افزایش دمای هوا قطع شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424532

مهمترین اخبار ایران و جهان: