نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 11:14

۲۰ منطقه فاقد کتابخانه در استان قزوین وجود دارد

قزوین- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با بیان اینکه شهرجدید مهرگان با جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر فاقد کتابخانه عمومی است، گفت: ۲۰ منطقه فاقد کتابخانه در استان قزوین وجود دارد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت فضاهای مطالعاتی استان قزوین اظهار کرد: ۳۹ کتابخانه عمومی نهادی، ۲۱ کتابخانه عمومی مشارکتی و ۵ سالن مطالعاتی در استان قزوین فعال است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد تا از این مبلغ ۴ کتابخانه نرجه، سگزآباد بیدستان و کتابخانه مرکزی بویین زهرا ساخته و افتتاح شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین بیان کرد: کتابخانه نرجه بعد از ۱۸ سال افتتاح شد و بقیه کتابخانه ها نیز امیدواریم با همکاری شهرداری‌ها در هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۲۰ منطقه فاقد کتابخانه در استان قزوین داریم که بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند، عنوان کرد: ما به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی متولی ساحت کتابخانه نیستیم اما پیگیری‌های متعددی داشتیم تا از ظرفیت‌های متعدد و فضاهای خالی که امکان بهره برداری دارند استفاده کنیم.

محمدبیگی اضافه کرد: عمده‌ترین چالش ما منطقه مهرگان است که با جمعیتی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر فاقد فضای مطالعاتی و کتابخانه است و امیدواریم با کمک شهرداری و دستگاه‌های مرتبط این اتفاق بیفتد.

وی در پایان یادآور شد: اگر بحث ایجاد فضاهای مطالعاتی و کتابخانه ای محقق شود شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439476

مهمترین اخبار ایران و جهان: