نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 12:52

فرماندار: وضعیت 4 شاخص راهبردی مشهد، بحرانی است

فرماندار مشهد گفت: چهار شاخص آموزشی، ورزشی، بهداشتی و آب در شهرستان مشهد، وضعیت بحرانی تری دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن داوری در نخستین همایش خیرین نیک اندیش رضوی که صبح امروز با با حضور جمعی از خیران سراسر کشور و مسئولان ارشد استانی و شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد، دومین کلانشهر ایران و پایتخت معنوی جهان اسلام است و هم اکنون افزون بر چهار میلیون نفر در این شهرستان ساکن هستند و سالانه حدود ۳۵ میلیون زائر داخلی و خارجی برای زیارت بارگاه منور رضوی به این شهر می آیند.

وی افزود: با این که تلاش‌های فراوانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد شکل گرفته است، متأسفانه در برخی شاخص‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم. 

داوری ادامه داد: شهرستان مشهد در ۲۴ شاخص اساسی و راهبردی از متوسط کشور پایین تر است و از این میان چهار شاخص آموزشی، ورزشی، بهداشتی و آب، وضعیت بحرانی تری دارند. عقب ماندگی ها در این چهار شاخص فقط با کمک مردم و خیران قابل جبران است و خیران در حوزه آب و خدمات بهداشتی و درمانی قرار است به یاری مشهد بیایند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ارتقای این شاخص ها به برنامه‌ ریزی نیاز دارند اما امکان ارتقای چهار شاخص بحرانی یاد شده با بودجه دولتی وجود ندارد و به ۲ هزار میلیارد تومان منابع دولتی نیاز است و حدود ۲۰ سال زمان برای برطرف کردن این عقب ماندگی ها زمان نیاز است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246732

مهمترین اخبار ایران و جهان: