نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 15:07

ارائه بیش از ۲۶ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به زندانیان استان قزوین

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: ۲۶ هزار و ۲۲۰ نفرساعت آموزش مهارتی به زندانیان در زندان های مرکزی قزوین و آراسنج ارائه شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی طاهرخانی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین ۱۱ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی دارد که به صورت تخصصی به آموزش فنی و حرفه ای می پردازند.
 
وی افزود: در این مراکز ۶۴ کارگاه آموزشی به همراه ۶۵ مربی به صورت فعال اقدام به آموزش کارآموزان می کنند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با اشاره به اینکه با حمایت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیشتر آموزش های مهارتی پر هزینه مانند تراشکاری و طلاسازی در مراکز دولتی به متقاضیان ارائه می شود، اضافه کرد: سایر آموزش های مهارتی اعم از نرم افزاری و... که هزینه کم تری دارند با نظارت اداره کل به مراکز خصوصی واگذار شده است.

طاهرخانی با تشریح برخی از اقدامات سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در حوزه آموزشی و مهارت افزایی، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر ساعت از قزوینی ها در مراکز آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین دوره مهارت آموزی گذرانده و آموزش دیده اند.

وی سیاست سال جاری این اداره کل در حوزه مهارت آموزی و آموزش را کیفی سازی دانست و اذعان کرد: برنامه های این اداره کل در راستای آموزش بهتر به متقاضیان، افزایش مراکز آموزشی و تجهیز این مراکز تدوین شده است که با تعداد آموزش کم تر کیفیت آموزش ارتقاء یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سنوات گذشته جهت راه اندازی مراکز جوار کارگاهی، خاطرنشان کرد: ۱۵ مرکز جوار کارگاهی در صنایع استان قزوین در حال فعالیت هستند.

طاهرخانی گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین و تداوم این پیگیری ها در مدیریت جدید، مرکز سنجش فنی و حرفه ای استان قزوین به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری مدیران این اداره کل، ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین جهت تکمیل پروژه مرکز سنجش فنی و حرفه ای تخصیص داده شد که تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی ادامه داد: تکمیل این پروژه که یکی از بزرگترین مراکز سنجش آموزش فنی و حرفه ای کشور محسوب می شود، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند دارد. 

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگار حاضر در جلسه که چرا جلسه شورای مهارت که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین جلسات در جهت رشد و ارتقاء کمی و کیفی نیروی کار و در کلان آن رشد تولید است مغفول مانده، این چنین اذعان کرد: در شهرستان های ۶ گانه استان جلسات شورای مهارت به صورت ماهانه و فعال در حال برگزاری است اما متاسفانه این جلسات در سطح استان قزوین تا به امروز مغفول مانده و در تلاشیم تا حداقل این جلسات را به صورت هر سه ماه یک بار برگزار کنیم.

طاهرخانی در پایان ضمن اشاره به آموزش های های مهارتی رایگان ارائه شده در سال گذشته توسط این اداره کل، گفت: ۲۶ هزار و ۲۲۰ نفرساعت هم آموزش مهارتی به زندانیان در زندان های مرکزی قزوین و آراسنج، ۱۴ هزار و ۸۹۰ ساعت برای زنان سرپرست خانوار،  ۱۲ هزار و ۴۳۶ نفرساعت برای ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ۱۰ هزار و ۷۷۰ نفرساعت برای خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد و ۳ هزار و ۲۵۳ نفرساعت به معلولان در سطح استان قزوین آموزش داده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1244632

مهمترین اخبار ایران و جهان: