نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 10:13

کنعانی هتک حرمت مجدد مسجدالاقصی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه، هتک حرمت مجدد مسجدالاقصی توسط عضو افراطی کابینه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: قدس شریف پایتخت ابدی فلسطین بوده و خواهد بود و تعرضات صهیونیست‌ها به این شهر و مقدسات اسلامی، تغییری در واقعیت تاریخی آن ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) اول خرداد ماه، هتک حرمت مجدد مسجدالاقصی توسط عضو افراطی کابینه رژیم آپارتاید صهیونیستی را محکوم کرد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به همراه تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست، تحت تدابیر شدید امنیتی به مسجدالاقصی یورش برد و اظهارات تحریک‌آمیز خود علیه بیت‌المقدس را تکرار کرد.

این اقدام اهانت آمیز با واکنش تند بسیاری از کشورها روبرو شد. مصر، ترکیه، عربستان سعودی و حتی آمریکا به این اقدام واکنش نشان دادند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام توهین آمیز، اینگونه اقدامات جسارت آمیز و تحریک کننده را وجه دیگری از جنایات گسترده و مستمر رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات دینی و اسلامی این سرزمین خواند که مستلزم واکنش موثر، فوری و بازدارنده از سوی جهان اسلام و جامعه جهانی است.

کنعانی با تأکید بر اینکه قدس شریف پایتخت یکپارچه و ابدی فلسطین بوده و باقی خواهد ماند، تصریح کرد: تعرضات پی در پی اشغالگران صهیونیست نسبت به این شهر و مقدسات اسلامی آن، تغییری در واقعیت و وضعیت تاریخی آن ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای یورش وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.وزارت خارجه ترکیه هم یورش «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند. وزارت خارجه عربستان هم در بیانیه‌ای یورش بن گویر به مسجدالأقصی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان دانست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در نشست خبری خود در شامگاه یکشنبه از شهرک سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: هرگونه پیشروی و ساخت و سازهای جدید در کرانه باختری مانعی برای دستیابی به راه حل دو دولتی است.وی همچنین از یورش وزرای صهیونیست به مسجدالاقصی انتقاد و نسبت به چنین اقدامات تحریک آمیزی ابراز نگرانی کرد. (اینجا بخوانید)

از سوی دیگر  «احمد المدلل» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی هم در واکنش به یورش «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی، درباره ملتهب شدن اوضاع فلسطین هشدار داد. (بیشتر بخوانید)

در ادامه اقدامات تجاوزکارانه و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم روز پنجشنبه و همزمان با آغاز راهپیمایی پرچم، مجددا اقدام به هتک حرمت مسجدالاقصی کردند. براساس این گزارش، نزدیک به ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت نظامیان اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند. همزمان با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، تعدادی از مقامات سیاسی این رژیم، از جمله شماری از نمایندگان کنست از حزب لیکود نیز به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های این مکان مقدس مسلمانان شدند.این یورش با واکنش‌‌هایی مواجه شد و این یورش را محکوم کردند از جمله وزارت خارجه ترکیه، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن و ... ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در توئیتی ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد: هتک حرمت مجدد ‎مسجدالاقصی و سردادن شعارهای نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها و مسلمانان توسط صهیونیست‌ها، واکنش به شکست مفتضحانه در برابر مقاومت قهرمانانه غزه و محکوم است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229532

مهمترین اخبار ایران و جهان: