نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 14:09

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه در اردبیل

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی همراه با رعد و برق تا روز سه‌شنبه در استان اردبیل ادامه خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی و جو ناپایدار تا روز سه شنبه در سطح استان اردبیل تداوم خواهد داشت و عمده فعالیت آن عموماً طی ساعات بعد از ظهر در نواحی مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه از امروز یکشنبه طی ساعات بعد از ظهر و عصر با رشد ابرهای همرفتی در برخی نواحی استان رگبار پراکنده باران یا رعد و برق انتظار می‌رود، گفت: از فردا دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی بر میزان ابرناکی افزوده شده و در غالب مناطق استان رگبار باران و رعد و برق در نواحی مستعد با رخداد تندباد موقتی، احتمال اصابت صاعقه و بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به نوع بارش‌های بهاری، در مناطق مستعد استان جاری شدن رواناب و احتمال رخداد سیلاب موقتی وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه توجه به هشدار سطح زرد شماره ۷ به هم استانی‌ها توصیه می‌شود، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق کوهستانی، احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال لغزندگی جاده‌های کوهستانی از مخاطرات این پدیده جوی است.

وی خاطرنشان کرد: از روز چهار شنبه اندکی از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده اما همچنان در ساعات بعد از ظهر احتمال رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق به ویژه نواحی مرکزی و جنوبی وجود دارد و در روز پنجشنبه جوی نسبتاً پایدار در غالب مناطق استان مورد انتظار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1165332

مهمترین اخبار ایران و جهان: